Forum » Javascript » [JS] Kruispunt Simulatie

1. Diddy

Hallo,

Ik moet voor Informatica een kruispunt simuleren in JavaScript. Klote Opdracht btw. Maar ik zit nu met een probleem. Ik moet een random systeem hebben voor de stoplichten en de auto\'s.

Zoals je kan zien op het plaatje zijn er 9 stoplichten, 6 auto en 3 fietsen (het rechtsboven stoplicht voor de fietsers gaat alleen naar beneden, anders zou het een beetje onlogisch zijn omdat die andere weg weer in de richting gaat waar je vandaan komt).

Ik heb wel al iets voor de stoplichten, samen met klasgenoot, maar dat krijg ik morgen per mail gestuurd, omdat ik dat niet zelf had gebackupped . Maar dat komt neer op op een if cmd die stoplicht 1 aan en uit zet om dan door te gaan tot stoplicht 9. Klopt niks van maar het werkt, een beetje. Als dit beter kan, graag want dit suckt.

Ik hoop dat iemand zoiets heeft, of zoiets snel kan maken ofso, want ik snap niks van JavaScript en mijn oldskool leraar legt niks uit

Gr. Diddy

Bewerkt door Diddy op vr 02-01-2009 om 20:30
    vr 02-01-2009 om 20:29
Reacties (2)

Reageren
  1. Tim

Tuurlijk heeft niemand het zo kant en klaar liggen, en ik ga het ook niet voor je maken, dat moet je zelf maar doen.
    Ik ga je wel een beetje op weg helpen, maar zo moeilijk is het niet...
    Gewoon een kwestie van een hele rij \'if/else\'-jes schrijven:

if dit stoplicht op groen && ander stoplicht op rood
    - deze op groen
    else if dit stoplicht op rood && ander stoplicht op groen
    - deze op rood

enz...

vr 02-01-2009 om 21:01
  2. Chielt

Quote: tim

Tuurlijk heeft niemand het zo kant en klaar liggen, en ik ga het ook niet voor je maken, dat moet je zelf maar doen.
    Ik ga je wel een beetje op weg helpen, maar zo moeilijk is het niet...
    Gewoon een kwestie van een hele rij \'if/else\'-jes schrijven:

if dit stoplicht op groen && ander stoplicht op rood
    - deze op groen
    else if dit stoplicht op rood && ander stoplicht op groen
    - deze op rood

enz...

Volgens mij bedoeld hij hoe hij de auto\'s @ random op de stoplichten kan laten af gaan...

Dit zou je met een array kunnen doen (als JS dat ondersteunt).

Je hebt namelijk 6 banen, 3 inkomend. Als je dan een dobbelsteen willekeurig auto\'s op verschillende banen laat binnenkomen met een random functie (een dobbelsteen met 3 zijden zullen we maar zeggen) dan kan je stoplicht a.d.v. die array bepalen welk licht hij op groen zet . Je zult wel een time event moeten hebben waardoor je JS de hele tijd die loop doorloopt om de array af te gaan. Hij moet op basis van de array het goede stoplicht op groen zetten, en dan de hele array opschuiven zodat er achteraan een nieuw getal van de random komt. Als je de random functie zo schrijft dat baan 1 en 2 meer kans hebben dan 3 op een auto, dan kan je laten zien dat dat een hoofdweg is omdat er meer auto\'s door komen

Ik weet dat het in Java kan... JavaScript weet ik niet. JS en JAVA zijn immers compleet verschillend...

Bewerkt door Chielt op vr 02-01-2009 om 21:18
    vr 02-01-2009 om 21:17
Reageren