Forum » Theekransje » Varkensvlees

1. Trueskills

(Novum/AP) - Wereldwijd zijn zondag maatregelen genomen en de regels voor de import van varkensvlees aangescherpt als gevolg van bezorgdheid over de varkensgriep, het griepvirus H1N1 dat naar mensen is overgeslagen. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) waarschuwde dat het gevaar van een pandemie aanwezig is.

Volgens de WHO zijn in Mexico zeker 81 mensen bezweken aan zware longontsteking, veroorzaakt door een griepachtige ziekte. Van sommige slachtoffers staat vast dat hun dood is veroorzaakt door het nieuwe virus, dat kenmerken combineert van vogel-, varkens- en mensenvirussen.

Het virus wordt normaal opgedaan bij direct contact met varkens, maar er zijn enkele gevallen gemeld waarbij dat van mens op mens lijkt te zijn gebeurd. Tien Nieuw-Zeelandse studenten die net zijn teruggekeerd uit Mexico zijn mogelijk besmet met het griepvirus. In de Verenigde Staten zijn elf mensen met H1N1 besmet. Allen in de VS zijn hersteld of herstellende, meldden de autoriteiten.

Wat denken jullie gaat De ziekte nederland bereiken?

Bewerkt door Webmaster op ma 27-04-2009 om 13:10

Modbreak
    Nieuwsberichten voortaan plaatsen in quote tags.
    ma 27-04-2009 om 12:55
Reacties (31)

Reageren
  1. Miniflasher

Waarschijnlijk niet.
    En als het wel gebeurd is het zo weer weg.

Dit is precies zoiets als de vogelgriep.
    Waar is die nu?
    Zal nog wel bestaan, maar om er nou zo'n chaos van te maken.

ma 27-04-2009 om 12:59
  2. Zzgg038

valt allemaal wel mee, heb er gisteren nog wat over gehoord, er zijn nu wereld weid 30 mensen besmet? En in Mexico durft bijna niemand meer zonder mondkapje de straat op.. Dat vind ik net iets 'te' ...
    Maar het zal wel geen epidemie worden..

What's money? A man is a success if he gets up in the morning and goes to bed at night and in between does what he wants to do.
    ma 27-04-2009 om 13:01
  3. Trueskills

Quote: miniflasher

Waarschijnlijk niet.
    En als het wel gebeurd is het zo weer weg.

Dit is precies zoiets als de vogelgriep.
    Waar is die nu?
    Zal nog wel bestaan, maar om er nou zo'n chaos van te maken.

Ja maar vergeet niet, weet je in hoeveel etenswaren varkensvlees zit? echt in bijna alles

ma 27-04-2009 om 13:01
  4. Robbert159

als de ziekte Nederland bereikt:
    er is in Nederland genoeg medicatie ervoor, dus hier zullen niet snel doden vallen.

Vind ze allemaal op
    ma 27-04-2009 om 13:04
  5. Lendra

Denk niet dat het zo ver zal komen, er zijn nu al mensen genezen. Het word wel optijd opgelost..

vuurwerkforum

Tja ik zou \'t is weg kunnen halen
    ma 27-04-2009 om 13:05
  6. Fifa06

Zal nog wel ff duren, echt groot zal het in NL niet worden, in ES zijn nu misschien een paar mensen besmet ermee....

ma 27-04-2009 om 13:16
  7. Zzgg038

Quote: trueskills

[..]

Ja maar vergeet niet, weet je in hoeveel etenswaren varkensvlees zit? echt in bijna alles

idd, als je gewoon bij de snackbar iets haalt, is allemaal van die gemale troep..

What's money? A man is a success if he gets up in the morning and goes to bed at night and in between does what he wants to do.
    ma 27-04-2009 om 13:17
  8. Bijveld

Gisteren op het nieuws zeiden ze ook:
    ALS in nederland de ziekte vrij komt dan hebben meer dan genoeg medicijnen al beschikbaar.

Nu op de radio op qmusic,,

Ga alleen naar Mexico als het nodig is.

Er is alweer 1, ja mensen alweer 1 mens erbij, mens besmet geraakt. Het is een spaanse studente

Bewerkt door Bijveld op ma 27-04-2009 om 13:54
    Nieuwe url shortener: LNQ.ME. Probeer hem uit en vraag gratis een api key aan voor twitter!
    ma 27-04-2009 om 13:51
  9. Chrissj

Denk niet dat dit Nederland zal bereiken.

Nederland is slim genoeg om dit als het nodig zou zijn te voorkomen.

Ook hebben wij hier vele betere middelen tegen dit soort ziektes dan in Mexico.

ma 27-04-2009 om 14:52
  10. Trueskills

Quote: chrissj

Denk niet dat dit Nederland zal bereiken.

Nederland is slim genoeg om dit als het nodig zou zijn te voorkomen.

Ook hebben wij hier vele betere middelen tegen dit soort ziektes dan in Mexico.

hoe denk jij dat nederland het gaat voorkomen
    als het eenmaal in het vlees zit en jij haalt ff lekker een frikandeltje bij de snackbar dan kan je zo besmet raken hoor?

ze zullen het vlees wel eerst beetje onderzoeken maar niks is zeker

ma 27-04-2009 om 15:10
  11. Skyzone

Ik eet gewoon door

Koopzondag Overzicht!!
    ma 27-04-2009 om 17:21
  12. Linuxguru1

Virus dodelijk?
    Indien nee; laat maar komen weekje thuis van school is altijd fijn
    Indien ja; VROUWEN EN KINDEREN EERST!!

Geluk | Depressie
    ma 27-04-2009 om 20:18
  13. Dln

Quote: skyzone

Ik eet gewoon door

STOER~!~~!!

@ Als het hier is dan is het hier en moeten we ook mondkapjes dragen.. alles kan toch ? thee kan koffie kan enzo?

Like whutt.. 1||
    ma 27-04-2009 om 20:43
  14. Bas

Ik moest denken aan peterbin1... waarom?

Owja! Als het hier komt, ik ga zo een mondkapje dragen, nieuwe mode, met bluetooth enzo

HOI!
    ma 27-04-2009 om 21:57
  15. Chielt

Waarom zou het Nederland niet bereiken? Als er een stel toeristen in Mexico zijn geweest, en besmet zijn geraakt kan het dus in Nederland komen. Er zullen genoeg toeristen naar Mexico gaan. Dat het uit groeit tot een epidemie betwijfel ik.

ma 27-04-2009 om 22:21
Reageren