Forum » Actualiteiten » Nieuwe kleine ijstijd (UPDATE 1)

1. Wii0fan

Er is nu weer een nieuwe dreiging voor de aarde, een nieuwe kleine ijstijd die in 6 jaar geactiveerd moet zijn en dat het ongeveer 0,5 tot 3 graden kouder zal zijn.

Quote: Weersite
    Volgens de Amerikaanse astronomen Dr. William Livingston and Dr. Matthew Penn is er mogelijk een nieuwe Kleine IJstijd op komst. De wetenschappers zeggen dat de magnetische sterkte van zogeheten zonnevlekken zo beduidend afneemt dat de zon een nieuwe Maunderminimum kan ontketenen. Het Maunderminimum is de naam die aan een periode (1645 tot 1715) wordt gegeven waarin buitengewoon weinig zonnevlekken te zien waren. De periode is vernoemd naar de astronoom Edward W. Maunder die de ontdekking deed toen hij verslagen uit die tijd bestudeerde. In een periode van 30 jaar werden bijvoorbeeld maar 50 zonnevlekken waargenomen, terwijl dat er normaal veel meer zijn.

Het Maunderminimum is waarschijnlijk samen te verklaren met lage temperaturen die toen in Europa werden gemeten, aldus de astronomen. Die tijd is ook wel bekend als de Kleine IJstijd. Livingston en Penn: “De afgelopen 15 jaar is de magnetische sterkte van zonnevlekken enorm afgenomen. Als deze trend zich doorzet zal de zon over vijf jaar een periode van nauwelijks of geen zonnevlekken ingaan. De verminderde zonne-energie die dan op Aarde neerdaalt zal mogelijk een nieuwe Kleine IJstijd ontluiken.”

VOLGENDE QUOTE:
    Quote: Weersite

Binnen zes jaar wacht ons een kleine ijstijd, net als we die tussen 1645 en 1715 hadden. De bekende zonneonderzoeker Kees de Jager schat dat deze ijstijd een halve eeuw tot een eeuw duurt.
    Het is niet zo dat we straks in juli kunnen schaatsen en West-Europa onder een dikke laag ijs komt te liggen. Wel verwacht De Jager dat de gemiddelde temperatuur op het noordelijk halfrond met een halve tot een hele graad daalt. Dit betekent vaker vrieskou in de winter en meer kans op Elfstedentochten.

Ik heb dit artikel op meerdere sites opgezocht en gelezen en dit heb ik eruit begrepen:
    Bij het jaar 0 tot ongeveer het jaar 800 is de tempratuur normaal geweest en van het jaar 800 tot 1200 zijn er opvallend veel zonnenvlekken geweest en is de tempratuur met ongeveer 0,5 graden gestegen.
    Toen de zonnenvlekken stopte, is het weer wat koeler geworden. Toen de zonnenvlekken afnamen, is er een kleine ijstijd ontstaan. Dat was ongeveer tussen 1400 en 1800 (Veel wetenschappers zijn het oneens over de datums van de kleine ijstijd).
    En rond het jaar 1800 zijn de zonnenvlekken redenlijk heftig geworden en tot nu toe is de temptratuur met ongeveer 0,6 graden gestegen.

Maar er is een verandering aan het komen, de zonnenvlekken zijn al een paar maanden/jaren aan het afnemen en er blijkt een nieuwe kleine ijstijd te komen. Maar of dat ook echt gaat gebeuren, dat weet niemand heel zeker.

Als de kleine ijstijd er komt is er 1 lichtpuntje:
    Quote: weersite

“Het nieuwe Maunderminimum zal de wereld redden van de uiterst dwaze voorgestelde globale CO2-taks”, aldus de wetenschappers.

Hier begrijp ik uit, dat de CO2in de lucht tijdens de kleine ijstijd weg gaat dus maak je geen zorgen over de CO2

UPDATE 1
    Het begint toch tot de wetenschappers door te dringen dat de zon een grote invloed heeft op de aarde.

Bron:
    Nu.nl - Vlekvrije zon heeft toch grote invloed op aarde

Dit is mogenlijk een bewijs dat er misschien een (hele) kleine ijstijd komt:
    Nu.nl - Arctisch ijs smolt minder snel deze zomer

Nou, hopenlijk vonden jullie het instressant,
    MVG,
    Wii0fan

Bewerkt door Wii0fan op vr 18-09-2009 om 10:22
    wo 09-09-2009 om 18:41
Reacties (48)

Reageren
  1. Sarvice

in 2012 zijn we toch allemaal dood. dus die ijstijd is niks meer voor de mensheid :\')

Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
    wo 09-09-2009 om 18:43
  2. Deganster500

Wie gaat dat nou voelen een halve tot een graad kouder

Man man man

wo 09-09-2009 om 18:57
  3. Nielsini

Ze weten het echt totaal niet. De ene zegt dat het opwarmt, de andere voorspelt een ijstijd...

Bewerkt door Nielsini op wo 09-09-2009 om 19:22
    Mijn winterbells high score: 3530721560
    Quake live: Bockerr (iemand duel?)
    sof / bfme2 / kingsage / rs / y!pp
    wo 09-09-2009 om 19:03
  4. Fifa06

Nederland zou ook al overstroomd moeten zijn...

wo 09-09-2009 om 19:30
  5. Marcelvb

i love this world

wat klopt nou nog wel?
    ze zeggen zoveel!
    m.v.g.

marcelvb

wo 09-09-2009 om 20:13
  6. Joshoon

Aaaah eindelijk begint het door te breken.
    Ik doe hier zelf ook al tijdje onderzoek in, en het blijkt idd dat er geen globalwarming is, maar juist net andersom, globalcooling dus.

Een lijstje van mijn bewijzen:

Flink pak sneeuw in Arabië 26-01-2009
    (Ze kennen daar nieteens een woord voor sneeuw)

Het sneeuwt op Mars! 30-09-2008

Sneeuw in Kenya 06-09-2008
    (ook daar kennen ze geen woord voor sneeuw)

Ik had nog wel meer, alleen ben ik die verloren.
    Ook zijn Willem Alexander en Maxima naar Artantica geweest, en helaas werd de uitzending daar ineens onderbroken toen ze het hadden over pinguins die sterven door dalende temperatuur. (De dalende temeratuur? wtf? het is toch globalwarming? daar dus niet, het word steeds kouwer daar)
    En ook is het op TV geweest in verschillende nieuwsprogrammas dat er geen globalwarming is, en dat het al helemaal niet door onze CO2 komt.
    En dat er dus een globalcooling is.

Ook inderdaad heb ik veel naar de zon gekeken.

Ong. in 2005:

En dit is nu (Deze foto refresht elke 4 uur live)

Ik denk dat jullie het verschil zelf wel zien.
    Inderdaad VEEL minder activiteit.
    Had de zon in 2005 nog enorme (lichte) zonnenvlekken, en nu niets meer.
    En ook was de zon eerst meer rood, en nu echt oranje.
    En daarom ook dat het buiten het licht soms steeds veller word op een zonnige dag (Zullen de meesten niet merken).

Mijn conclusie, dit bericht klopt naar mijn mening 100%.
    En ik ben blij dat dit steeds meer verspreidt wordt.

Greetz,
    Joshoon

wo 09-09-2009 om 20:19
  7. Kameleon20

Off-topic

Wel heeele mooie foto\'s zeg!!!

Vooral die eerste, met solar flares (zonnevlammen)

Bewerkt door Kameleon20 op wo 09-09-2009 om 20:39
    wo 09-09-2009 om 20:38
  8. Commando

Quote: joshoon

Aaaah eindelijk begint het door te breken.
    Ik doe hier zelf ook al tijdje onderzoek in, en het blijkt idd dat er geen globalwarming is, maar juist net andersom, globalcooling dus.

Een lijstje van mijn bewijzen:

Flink pak sneeuw in Arabië 26-01-2009
    (Ze kennen daar nieteens een woord voor sneeuw)

Het sneeuwt op Mars! 30-09-2008

Sneeuw in Kenya 06-09-2008
    (ook daar kennen ze geen woord voor sneeuw)

Mijn conclusie, dit bericht klopt naar mijn mening 100%.
    En ik ben blij dat dit steeds meer verspreidt wordt.

Greetz,
    Joshoon

Op enkele selectieve nieuwsberichten baseer jij een conclusie? Van tegenovergestelde gebeurtenissen zullen ook vast wel nieuwsberichten e.d. zijn. Bijvoorbeeld een stijgende gemiddelde temperatuur in een gebied.
    En Mars heeft sowieso geen ene zak met het klimaat op aarde te maken.

wo 09-09-2009 om 20:51
  9. Joshoon

Quote: commando

[..]
    Op enkele selectieve nieuwsberichten baseer jij een conclusie? Van tegenovergestelde gebeurtenissen zullen ook vast wel nieuwsberichten e.d. zijn. Bijvoorbeeld een stijgende gemiddelde temperatuur in een gebied.
    En Mars heeft sowieso geen ene zak met het klimaat op aarde te maken.

1. Er zijn meer nieuwsberichten over globalcooling dan globalwarming (qua gebeurtenissen met kouw)

2. Mars heeft UITERAARD er wat mee te maken, ook Mars geniet van onze afkoelende zon

wo 09-09-2009 om 20:56
  10. Jeroenz0r

Quote: sarvice

in 2012 zijn we toch allemaal dood. dus die ijstijd is niks meer voor de mensheid :\')

ik niet?

wo 09-09-2009 om 21:03
  11. Linuxguru1

Pff dikke zever imo Is al zoveel gezegd... dan de opwarming van de aarde. Buhh... gewoon rare mensen die wetenschappers

Geluk | Depressie
    wo 09-09-2009 om 21:15
  12. Bijveld

Waarom maken we ons zo druk?? Je kunt het niet tegenhouden en er zijn al zoveel ijstijden geweest, we zijn er toch nog steeds(totdat de o zo bekende komeet de aarde kaboem laat doen xD)?

Nieuwe url shortener: LNQ.ME. Probeer hem uit en vraag gratis een api key aan voor twitter!
    wo 09-09-2009 om 21:23
  13. Tines

Quote: joshoon

[..]

1. Er zijn meer nieuwsberichten over globalcooling dan globalwarming (qua gebeurtenissen met kouw)

2. Mars heeft UITERAARD er wat mee te maken, ook Mars geniet van onze afkoelende zon
    Eerst bronnen en kom dan pas met het woord \'onderzoek\'.

Je roept drie gebeurtenissen, en showt 1 foto. Dat is geeb bewijs te noemen, als \'onderzoeker\' zou je dat toch moeten weten.

Deze leek heeft sowieso wat te zeggen over je 2e punt. Correct me if im wrong, maar de laatste keer dat ik wat oplette bij het nieuws over maanonderzoek was er geconstateerd dat er geen water was op de maan. Hoe wil jij in hemelsnaam ZONDER WATER SNEEUW MAKEN!

------------------

Anyways.. ik geloof er echter wel in dat de natuur zichzelf wel red. So what als er een paar mensen dood gaan. Al gaat 50% dood, uiteindelijk hersteld de natuur zich vanzelf, altijd zo geweest, zal ook zo blijven. Totdat de zon omnomnom komt doen en de aarde opeet, maar dat duurt nog wel even..:\')

Bewerkt door Tines op wo 09-09-2009 om 22:42
    wo 09-09-2009 om 22:40
  14. Fransjuhh

Wat zitten ze te praten over een \'\'ijstijd\'\' als \'t maar 0,5 to 3 graden verschilt van het normale..

Jezus waar zijn ze mee bezig.

wo 09-09-2009 om 22:45
  15. Kameleon20

hmmmmm lekker... elfstedentocht

wo 09-09-2009 om 23:19
Reageren