Forum » Overige » zwartreizen hoeveel boette?

1. Potloodjes

Hallo,

ik ga morgen met 2 andere vrienden van ons Dorpke naar Deventer, Wij hebben trein kaartjes van de Ns. MAar we reizen via arnhem naar zutphen dan naar deventer. Maar van zutphen naar deventer staat onder de trein syntus. die reis duurd maar 8 minuten. is de kans groot dat je gepakt word?
    en hoeveel is de boette? en moet je contant betalen?

Graag meer info?

vr 02-04-2010 om 16:45
Reacties (12)

Reageren
  1. Loller1

Ten eerste: als je minute in de trein zit is de kans 0% dat je word betrapt maar ook 100%; met andere woorden: je weet het nooit, licht aan de snelheid waarmee de kaartjesknipper werkt en de plaats waar hij op dat moment zich bevint. Boete kun je toch iets verwachten van min. 50 tot max. 500 euries. En ik denk dat het niet contant is, de meeste mensen hebben niet zoveel geld bij in de trein...

Bewerkt door Loller1 op vr 02-04-2010 om 16:54
    vr 02-04-2010 om 16:50
  2. Fifa06

Op 8min reizen is de kans denk ik redelijk klein, maar als ze net zijn begonnen hang je.
    Als je je normaal gedraagt, en een beetje redelijk verhaal houd, hoef je geen boete te krijgen.

vr 02-04-2010 om 16:54
  3. Potloodjes

oke, stel als wij nou vooraan in de trein zitten. Dan heb je toch meer geluk? Of is dat niet zo..

Want we zitten maar 5 a 6 minuten in de trein en ik heb 4 treinkaartjes voor 6 euro kunnen krijgen. en anders moetten ieder voorzich nog eens voor 6 euro een treinkaartje hale nvoor maar 6 minuten in de trein te zitten..

wij gaan trouwens naar burnside dat skatepark in deventer.

vr 02-04-2010 om 16:57
  4. Fifa06

Quote: potloodjes

oke, stel als wij nou vooraan in de trein zitten. Dan heb je toch meer geluk? Of is dat niet zo..

Want we zitten maar 5 a 6 minuten in de trein en ik heb 4 treinkaartjes voor 6 euro kunnen krijgen. en anders moetten ieder voorzich nog eens voor 6 euro een treinkaartje hale nvoor maar 6 minuten in de trein te zitten..

wij gaan trouwens naar burnside dat skatepark in deventer.

En wat als ze nu al eerder zijn begonnen met controleren, dat zijn ze misschien al vooraan, of misschien beginnen ze daar wel

vr 02-04-2010 om 17:09
  5. Pleeborstel

Ik heb nog nooit een conducteur in een trein van de syntus gezien. Plus dat die treinen heel overzichtelijk zijn. Als er iemand instapt kan jij eruit. Bij de NS zal ik het risico niet nemen. Soms wordt je van Groningen - Maastricht 0x gecontroleerd en soms 10.

vr 02-04-2010 om 17:17
  6. Maurice

Ik zou het niet eigenlijk niet weten of je snel gepakt wordt, meestal als ik naar zwolle ga (10 mins) komt er 1 van de 100 keer een condecteur langs.. Maarre de boete is trouwens 35 euro + de prijs van de kaartjes

vr 02-04-2010 om 17:24
  7. Potloodjes

Hmm, ik gok het erop.

ik dacht: Lekker goedkoop 4 kaartjes voor heel gelderland + terugreis voor 6 euro. Moet ik ineenskeer nog eens voor 4 personen 6 euro dokken dus 24 euro.

ben ik nog 30 euro kwijt.
    Maar ik gok het erop, wij zijn 13 en 14 jaar oud, mischien tog een oplossig als we zeggen dat wij het niet wisten dat je een apparte kaart nodig hebt?

vr 02-04-2010 om 17:34
  8. Dingdong

ik had btw een keer dat ik en een kameraad in de syntus gingen en toen stond daar meteen \'\'stadwacht\'\' (weet niet hoe het bij jullie heet, maar iig van die nep politie) en die vroegen meteen om kaartjes.

dus nou iig succes dr mee.

Banaan² x Peer³

vr 02-04-2010 om 17:39
  9. Alexxx

Heb keer of 30 gereisd naar Amsterdam vanuit Eindhoven en maar 3x gecontroleert (10% dus).
    Maar zoals gezegd, je weet maar nooit.

Bewerkt door Alexxx op vr 02-04-2010 om 18:13
    vr 02-04-2010 om 17:48
  10. Chielt

Hoe kom je er bij dat het van Zutphen naar Deventer Syntus is? De trein van Zutphen naar Deventer is een NS trein. Namelijk de zelfde als van Arnhem naar Zutphen. Het is namelijk de intercity van Roosendaal naar Zwolle. Je kan gewoon een kaartje van Arnhem naar Deventer kopen. Die is overigens even goed geldig in een syntus trein. Je mag zelfs met een kaartje van Arnhem naar Deventer onderweg in Zutphen uit stappen, lekker een terasje pakken op de markt en dan weer verder met de trein naar Deventer. En dat allemaal op het zelfde kaartje.

En de boete? Die is 35 euro per persoon, plus het bedrag wat je eigenlijk voor het kaartje moet betalen. Die krijg je dan per acceptgiro.

vr 02-04-2010 om 17:59
  11. Pyrojames

Quote: chielt

Hoe kom je er bij dat het van Zutphen naar Deventer Syntus is? De trein van Zutphen naar Deventer is een NS trein. Namelijk de zelfde als van Arnhem naar Zutphen. Het is namelijk de intercity van Roosendaal naar Zwolle. Je kan gewoon een kaartje van Arnhem naar Deventer kopen. Die is overigens even goed geldig in een syntus trein. Je mag zelfs met een kaartje van Arnhem naar Deventer onderweg in Zutphen uit stappen, lekker een terasje pakken op de markt en dan weer verder met de trein naar Deventer. En dat allemaal op het zelfde kaartje.

En de boete? Die is 35 euro per persoon, plus het bedrag wat je eigenlijk voor het kaartje moet betalen. Die krijg je dan per acceptgiro.

De trein Roosendaal - Zwolle wordt altijd gecontroleerd ik ben al ongeveer 10 keer gegaan elke ben ik gecontroleerd, dus je kan beter die 4 kaartjes kopen ben je stukken goedkoper uit..

vr 02-04-2010 om 18:02
  12. Sjtienuh

Boete is 35 + de ritprijs.

De kans dat je op 8 minuten wordt gecontroleerd ligt er echt aan hoeveel conducteurs en waar deze zich bevinden in de trein.

De kans als je hier met veolia reist is 0% dat je gepakt wordt die controleren zoiets nooit 1 of 2x ben ik daar gecontroleerd en ga toch heel vaak met die trein

Bluetooth headset?
    vr 02-04-2010 om 18:43
Reageren