Forum » Ideeën/klachten » [Vraag] regels

1. Exclusiv3

Hallo admins en leden die het leuk vinden om dit even te lezen + beoordelen.

Nu kreeg ik net voor de 2e keer een melding dat ik geen afbeelding van een gebruiker mocht plaatsen op dit forum. Dit keer kreeg ik er waarschuwings procenten voor.

Mijn vraag is alleen, in strijd met welke regel(s) is dit?

Natuurlijk heb ik bij het registreren van mijn account op deze website zorgvuldig de regels doorgelezen, en heb niks kunnen vinden over het plaatsen van userfotos in topics.

Een aantal argumenten die ik me kan bedenken:

Regel 3.
    Het is verboden om de naam van een andere gebruiker te misbruiken. (+15%)

Bij het posten van een foto maak je toch niet direct misbruik van de username van de persoon in kwestie?

Regel 11.
    Gebruik geen (bewerkte) avatars (forum plaatjes) van andere gebruikers zonder toestemming. (+10%)

De foto\'s in kwestie waren geen avatars, en waren gehost op een publiekelijk toegankelijke website waarop de personen deze foto\'s zelf hebben geupload.

Natuurlijk is de Nederlandse wet hier ook op MastaLine van toepassing: beroepen op het portretrecht1 zou echter niet mogelijk zijn aangezien de personen zelf deze foto\'s hebben gepubliceerd en toegankelijk hebben gemaakt voor derden, danwel online. Zelfs als het betreffende portret niet in opdracht is gemaakt is het portretrecht beperkt. De afgebeelde persoon kan zich dan alleen maar verzetten tegen publicatie (openbaarmaking), voor zover die persoon een redelijk belang heeft om zich daartegen te verzetten, waar geen enkele user op deze website gehoor aan heeft gegeven.

Graag wil ik van iemand een eloquente en goed geëxpliciteerde uitleg over het bovenstaande en een goede reden waarom ik procenten heb gekregen. Misschien zie ik iets over het hoofd, dat is dan mijn eigen fout.

Bedankt voor het lezen en de aandacht,

Exclusiv3.

1Auteurswet 1912 (art 19-21)

zo 26-12-2010 om 15:23
Reacties (6)

Reageren
  1. Sarvice

Privacy?

Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
    zo 26-12-2010 om 16:36
  2. Exclusiv3

Quote: exclusiv3

Graag wil ik van iemand een eloquente en goed geëxpliciteerde uitleg over het bovenstaande

Quote: sarvice

Privacy?

Wat bedoel je precies?

Bewerkt door Exclusiv3 op zo 26-12-2010 om 16:49
    zo 26-12-2010 om 16:48
  3. Eimetei

wouwww.....,, nog nooit iemand gezien die zo zorgvuldig de regels ging doornemen.... .

on:

denk ook dat het met privacy te maken heeft.

het zou mischien wel mogen , als je toestemming van de maker van de avater hebt.

natuurlijk moet je dan wel aan een admin kunnen laten zien dat je toestemming hebt

Volgend bericht ( zondag 26-12-2010 om 17:00 ) :

Graag wil ik van iemand een eloquente en goed geëxpliciteerde uitleg over het bovenstaande en een goede reden waarom ik procenten heb gekregen. Misschien zie ik iets over het hoofd, dat is dan mijn eigen fout.

wouw,,, eloquente en geexpliciteerde???,, nog nooit van gehoord

/
    zo 26-12-2010 om 16:56
  4. Plukky

Regels zijn niet alles hoor, denk na met een beetje menselijkheid en je weet dat je dit niet hoort te doen.. Toon gewoon dat je een leven hebt en laat dit zoals het is..

zo 26-12-2010 om 17:01
  5. Sarvice

[..]
    [..]

Wat bedoel je precies?

Dat wij hier op mastaline geen detective-je hoeven te spelen.
    Als ik op mastaline een topic maak betekend niet dat ik gelijk een lading van mijn eigen fotos rond wil zien gaan op mastaline.

Dat en dat hierboven, maakt dat jij gewoon je procentjes mag houden!

:\')

Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
    zo 26-12-2010 om 17:07
  6. Frezo

Beste Ferrari5, Twizy, Paragon, of zal ik dan toch maar Exclusiv3 zeggen,

Het ging niet alleen om de foto, in de reden staat namelijk ook vermeld dat je er een tekst bij schreef van beledigende strekking. Zo is regel 2 dus al van toepassing. Om zomaar lukraak een foto te plaatsen terwijl het niet aan de orde is niet correct. Met een beetje doordenken kan regel 7 hierop dus ook van toepassing worden gemaakt.

Verder geef je zelf (volgens jouw interpretatie van het portretrecht en bijbehorende artikelen) al aan dat er geen bezwaar is gemaakt tegen openbaring. Op MastaLine bestaat ook nog het privéberichten- en meldingssyteem. Dat is in dit geval door enkele gebruikers ingezet om aan te geven dat er ongewild en ongevraagd een foto van een gebruiker was geplaatst.

Hopende je zo voldoende te hebben geïnformeerd,

Namens de crew,

Frezo

zo 26-12-2010 om 17:44
Reageren