Forum » PC Problemen » XP gaat maar 1 keer in standby.

1. Linuxguru1

Hallo,

Ik heb een netbook van Lenovo die standaard windows xp draait. Ik heb de stock xp geïnstalleerd (je weet wel, die er standaard bij zit) en volledig geüpdate maar ik blijf met een vreemd probleem zitten:
    Ik kan de netbook maar 1 keer in standby brengen. De tweede keer blijft het dialoogscherm \"standby voorbereiden\" gewoon oneindig staan. De enige manier om daaruit te raken is door de netbook volledig uit te schakelen dmv batterij verwijderen e.d.

Heb al gecheckt of er iets is dat de standby verhindert, maar zonder succes. Het probleem doet zich zelfs voor als ik 2 keer in standby probeer te gaan vlak na het opstarten.
    Heeft iemand hier een fix voor? Anders gooi ik er een linuxdistro op.

Bedankt.

Bewerkt door Linuxguru1 op wo 26-01-2011 om 01:07
    Geluk | Depressie
    wo 26-01-2011 om 01:06
Reacties (10)

Reageren
  1. Dennoootje

Alle updates geinstalleerd? Service pack 3, + alle overige updates

wo 26-01-2011 om 11:07
  2. Linuxguru1

Yep.

Geluk | Depressie
    wo 26-01-2011 om 15:28
  3. Pascallj

Hmm, ik weet niet meer precies hoe je daar komt bij XP, maar probeer eens wat dingen te veranderen in Energiebeheer. Zet eens een ander schema op of verander eens wat stand-by tijden, en probeer wat uit.

wo 26-01-2011 om 17:18
  4. Crimineeltj

Quote: pascallj

Hmm, ik weet niet meer precies hoe je daar komt bij XP, maar probeer eens wat dingen te veranderen in Energiebeheer. Zet eens een ander schema op of verander eens wat stand-by tijden, en probeer wat uit.

Haha weet je dat nu al niet meer snelle manier rechts muisknop op het bureaublad dan eigenschappen en dan bij schermbeveiliging of screensaver staat energie knop .

Maar je zegt 2 keer in standby hoe wil je hem 2 keer in standby zetten ?, Je bedoeld je zet hem een keer in standby en haalt hem er een keer uit en de volgende keer als je hem weer in standby zet doet die het dus niet ?.

Bewerkt door Crimineeltj op wo 26-01-2011 om 19:39
    Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    wo 26-01-2011 om 19:25
  5. Linuxguru1

Experimenteren met energieprofielen haalt niets uit.

@Crimineeltj
    Ik bedoel dat ik hem na startup precies 1 keer in standby kan zetten en eruit kan halen. Als ik het een tweede keer probeer dan duurt de \"standby wordt voorbereid\"-fase oneindig lang.

Dus:
    Standby attempt #1 -> success -> wake up -> standby attempt #2 -> deadlock.

Geluk | Depressie
    wo 26-01-2011 om 20:29
  6. Jooncheez

Hier is te lezen dat meer Lenovo laptops er last van hebben. Bij iemand is het probleem verdwenen door een andere bluetooth driver te installeren..

wo 26-01-2011 om 23:31
  7. Dennoootje

Quote: jooncheez

Hier is te lezen dat meer Lenovo laptops er last van hebben. Bij iemand is het probleem verdwenen door een andere bluetooth driver te installeren..
    hmm, bij mijn Dell moet ik ook mijn bluetooth uitzetten voordat ie in standby wil. Windows zeurt over drivers terwijl ik de nieuwste heb

do 27-01-2011 om 00:41
  8. Linuxguru1

Ik heb de bluetoothdriver verwijderd en de nieuwe geinstalleerd, maar zonder succes. Ik heb ook geprobeerd of de standby functie ging terwijl de wifi/bluetooth afstond en toen de driver van de bluetoothdongle volledig weg was.

Dat wordt linux dus. Iemand suggesties over de distro? Gewoon voor ubuntu netbook editie gaan of zijn er dingen die performanter draaien op een netbook?

Geluk | Depressie
    do 27-01-2011 om 07:52
  9. Dennoootje

Quote: linuxguru1

Ik heb de bluetoothdriver verwijderd en de nieuwe geinstalleerd, maar zonder succes. Ik heb ook geprobeerd of de standby functie ging terwijl de wifi/bluetooth afstond en toen de driver van de bluetoothdongle volledig weg was.

Dat wordt linux dus. Iemand suggesties over de distro? Gewoon voor ubuntu netbook editie gaan of zijn er dingen die performanter draaien op een netbook?

Ik draai de nieuwste ubuntu op een laptop met:
    intel Celeron @ 1.5 GHz
    512 mb DDR
    onboard graphics.

En het gaat prima

do 27-01-2011 om 08:48
  10. Linuxguru1

Ik heb een gelijkaardige spare-laptop (een dell met Celeron 2, 1GB ram en onboard graphics) en die draait perfect openSuse

Geluk | Depressie
    do 27-01-2011 om 10:08
Reageren