-
Linuxguru1
Hallo,
Bewerkt door Linuxguru1 op wo 26-01-2011 om 01:07
Ik heb een netbook van Lenovo die standaard windows xp draait. Ik heb de stock xp geïnstalleerd (je weet wel, die er standaard bij zit) en volledig geüpdate maar ik blijf met een vreemd probleem zitten:
Ik kan de netbook maar 1 keer in standby brengen. De tweede keer blijft het dialoogscherm \"standby voorbereiden\" gewoon oneindig staan. De enige manier om daaruit te raken is door de netbook volledig uit te schakelen dmv batterij verwijderen e.d.
Heb al gecheckt of er iets is dat de standby verhindert, maar zonder succes. Het probleem doet zich zelfs voor als ik 2 keer in standby probeer te gaan vlak na het opstarten.
Heeft iemand hier een fix voor? Anders gooi ik er een linuxdistro op.
Bedankt.
Geluk | Depressiewo 26-01-2011 om 01:06
-
Dennoootje
Alle updates geinstalleerd? Service pack 3, + alle overige updates
-
Linuxguru1
-
Pascallj
Hmm, ik weet niet meer precies hoe je daar komt bij XP, maar probeer eens wat dingen te veranderen in Energiebeheer. Zet eens een ander schema op of verander eens wat stand-by tijden, en probeer wat uit.
-
Crimineeltj
Quote: pascallj
Hmm, ik weet niet meer precies hoe je daar komt bij XP, maar probeer eens wat dingen te veranderen in Energiebeheer. Zet eens een ander schema op of verander eens wat stand-by tijden, en probeer wat uit.
Haha weet je dat nu al niet meer snelle manier rechts muisknop op het bureaublad dan eigenschappen en dan bij schermbeveiliging of screensaver staat energie knop.
Maar je zegt 2 keer in standby hoe wil je hem 2 keer in standby zetten ?, Je bedoeld je zet hem een keer in standby en haalt hem er een keer uit en de volgende keer als je hem weer in standby zet doet die het dus niet ?. Bewerkt door Crimineeltj op wo 26-01-2011 om 19:39
Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK -
Linuxguru1
Experimenteren met energieprofielen haalt niets uit.
@Crimineeltj
Ik bedoel dat ik hem na startup precies 1 keer in standby kan zetten en eruit kan halen. Als ik het een tweede keer probeer dan duurt de \"standby wordt voorbereid\"-fase oneindig lang.
Dus:
Standby attempt #1 -> success -> wake up -> standby attempt #2 -> deadlock.
Geluk | Depressie -
Jooncheez
Hier is te lezen dat meer Lenovo laptops er last van hebben. Bij iemand is het probleem verdwenen door een andere bluetooth driver te installeren..
-
Dennoootje
Quote: jooncheez
Hier is te lezen dat meer Lenovo laptops er last van hebben. Bij iemand is het probleem verdwenen door een andere bluetooth driver te installeren..
-
Linuxguru1
Ik heb de bluetoothdriver verwijderd en de nieuwe geinstalleerd, maar zonder succes. Ik heb ook geprobeerd of de standby functie ging terwijl de wifi/bluetooth afstond en toen de driver van de bluetoothdongle volledig weg was.
Dat wordt linux dus. Iemand suggesties over de distro? Gewoon voor ubuntu netbook editie gaan of zijn er dingen die performanter draaien op een netbook?
Geluk | Depressie -
Dennoootje
Quote: linuxguru1
Ik heb de bluetoothdriver verwijderd en de nieuwe geinstalleerd, maar zonder succes. Ik heb ook geprobeerd of de standby functie ging terwijl de wifi/bluetooth afstond en toen de driver van de bluetoothdongle volledig weg was.
Dat wordt linux dus. Iemand suggesties over de distro? Gewoon voor ubuntu netbook editie gaan of zijn er dingen die performanter draaien op een netbook?
Ik draai de nieuwste ubuntu op een laptop met:
intel Celeron @ 1.5 GHz
512 mb DDR
onboard graphics.
En het gaat prima -
Linuxguru1
Er zijn op dit moment 58 bezoekers online waarvan 0 aangemeld.
Meer »