Forum » PC Problemen » Geen internetverbinding

1. Daantjoo

Beste lezers,

Mijn probleem is als volgt,

Mijn IP adres word al gebruikt ( of er is nog een andere computer met hetzelfde IP adres ) nu probeer ik mijn ip adres te veranderen met onderandere:

ipconfig /release
    ipconfig /renew
    en dan krijg ik bij /renew hetvolgende bericht:

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Netwerkbrug. Kan geen contact met de DHCP-server maken. aanvraag is verlopen.

nu ben ik helemaal geen genie als het om het diepe computerwerk gaat, dus ik hoop dat jullie mij wat meer op weg kunnen helpen.

Ik kan trouwens wel met mijn netwerk verbinden maar ik heb niet alle bevoegdheden vanwege het IP adres conflict.

Mvg. Daan.

Bewerkt door Daantjoo op di 01-02-2011 om 17:38
    di 01-02-2011 om 17:33
Reacties (5)

Reageren
  1. Loller1

Sinds wanneer is het mogelijk dat meerdere apparaten hetzelfde IP adres hebben? Je kunt je IP adres niet wijziggen, anders moet je eens contact opnemen met je internetprovider...

... normaal gezien :\')

di 01-02-2011 om 17:42
  2. Freeloader

Quote: loller1

Sinds wanneer is het mogelijk dat meerdere apparaten hetzelfde IP adres hebben? Je kunt je IP adres niet wijziggen, anders moet je eens contact opnemen met je internetprovider...

IP-adres binnen een bepaald netwerk kunne wel degelijk hetzelfde IP adres hebben... het ip-adres dat anar buiten gaat kan je niet wijzigen of je moet een andere ISP nemen...

OT

Probeer jezelf een een statische-IP te geven. Kijken wat hij dan doet... probeer
    192.168.0.99 o.i.d.

Bewerkt door Freeloader op di 01-02-2011 om 18:32
    di 01-02-2011 om 18:29
  3. Crimineeltj

Quote: loller1

Hij bedoeld zijn interne ip natuurlijk , Maar waarschijnlijk heb je een statisisch ip welke windows heb je ?

http://www.snelrennen.nl/ip/

Dit is voor xp kijk eens of hier alles op automatisch staat en niet handmatig een adres is ingevoerd, Staat het op automatisch probeer het dan eens met de juiste gegevens een handmatige in te voeren.

Online Opslag nodig hier de oplossing http://db.tt/HagL8IMK
    di 01-02-2011 om 18:30
  4. L33tb0x

je kan handmatig een statisch ip invoeren mits deze wel in je dhcp pool zit. google is goed op \"statisch ip invoeren\" ofzo. er zijn bakken vol resultaten met de goede manier voor jou computer.

di 01-02-2011 om 19:36
  5. Daantjoo

Alvast hartstikke bedankt met de reactie\'s ik ga is kijken wat ik kan vinden.

- pc draait op; Windows Vista
    - en hoe kan ik handmatig mijn IP veranderen, want volgens mij krijg ik geen connectie met de dhcp pool ofzo, want bij /renew geeft hij een foutmelding dat het te lang duurt ( zie mijn 1e vraag bovenaan.)

ik heb nu mijn laptop aangesloten via LAN, nu krijg ik wel internet ( mijn LAN verbinding heb ik verkregen via mijn router gelinkt aan modem ) en nu heb ik hetvolgende gedaan:

ipconfig /all

nu krijg ik bij mijn Ethernet een lijst die ik normaalgesproken niet zie, ook niet bij mijn draadloze verbinding en dat is de volgende;

Link-Local IPv6adres
    IPv4-adres
    Subnetmasker
    Lease verkregen
    Lease verlopen
    Standaardgateway
    DHCP-server
    DHCP-v6 IAID
    DNS-servers
    NetBIOS via TCPIP

plus uiteraard de bijgevoegde data,

maar bij mijn draadloos krijg ik die lijst dus niet, en als ik nu ook via LAN (en via administrator) ipconfig /renew doe krijg ik nog steeds de volgende reactie:

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Netwerkbrug. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag verlopen.

ik denk dus dat het aan mijn netwerkbrug ligt, maar nogmaals ik ben niet zo slim met technische bezigheden.

Mvg, Daan

Bewerkt door Daantjoo op wo 02-02-2011 om 18:21
    wo 02-02-2011 om 17:14
Reageren