Forum » Webdesign » [PS] Transparantie

1. Josvh88

Zie deze screenshot:

Alles leuk, lief en aardig. Ik zat een beetje te kloten met Photoshop en begin het een beetje onder de knie te krijgen. Nu nog creativiteit :\')
    Nu zit ik met het volgende probleem, wanneer ik een \'webdesign\' wil opslaan. (Ik gebruik de Save for web-functie)

Elk deel van de cirkel in het screenshot is eigenlijk transparant. Bij het ontwerpen is hij ook transparant, enkel worden alleen de kleuren blauw en geel transparant opgeslagen. Ik heb ook al andere bestandsformaten geprobeerd (Alle soorten .GIF en .PNG), maar dat werkt ook niet. In sommige gevallen wordt zelfs de transparantie bij blauw ook weggehaald.

Is er iemand die weet hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

Bewerkt door Josvh88 op di 15-03-2011 om 10:23
    di 15-03-2011 om 10:09
Reacties (4)

Reageren
  1. Roelvb

Wat jij wilt kan alleen niet PNG niet met GIF.
    Selecteer eens die eerste slice (de groene), staat hij dan nog steeds op PNG?

di 15-03-2011 om 10:50
  2. Josvh88

Quote: roelvb

Wat jij wilt kan alleen niet PNG niet met GIF.
    Selecteer eens die eerste slice (de groene), staat hij dan nog steeds op PNG?

Yes ik heb \'m door. Weet niet waarom, maar ik moest elke slice apart selecteren en \'m op PNG zetten. Heb nu wel PNG-24 gebruikt. Met PNG-8 lukte het niet.

Zag dat PNG-24 niet door alle browsers ondersteund wordt, maar dat is toch al een lange tijd terug? Dus vooral met oudere browsers?

Thanks voor je reactie

Btw, ControlAMP werkt nog steeds geweldig, na die ene fout geen problemen meer gehad

di 15-03-2011 om 10:56
  3. Jesse

Maak je daar maar niet te veel zorgen om. PNG24 wordt naar mijn weten alleen niet door IE6 ondersteund, omdat je dan geen transparantie ziet. Voor de rest werkt het in iedere hedendaagse browser.

Jesse Sander (.nl)
    di 15-03-2011 om 11:24
  4. Chielt

Ik weet wel waarom je elke slice apart moet selecteren. Dat is juist een van de dingen wat de save for web goed maakt. Een afbeelding die een beetje op een foto lijkt (dus veel verschillende kleuren, duidelijke contouren) kan je vaak heel goed als jpg opslaan. Delen waar transparantie in voor komt juist weer als PNG, enz. Zo kan je per slice de beste compressie selecteren.

di 15-03-2011 om 11:34
Reageren