Forum » Webdesign » [Check] Onesixty.be

1. Badtrigger

Het design van deze site is geïnspireerd door de nieuwe Windows Phone en weergeeft een deejay zijn passie.
    http://www.onesixty.be

Vindt je het design te fancy? Of niet gebruiksvriendelijk.
    Vertel mij uw eerlijke mening!
    Alvast merci

Bewerkt door Badtrigger op vr 22-04-2011 om 01:20

Modbreak
    Er is een verschil tussen het Webdesign subforum en het Showroom subforum. Webdesign is bijvoorbeeld voor als je een (losse) site wilt laten checken. Showroom is er om als het ware een portfolio te kunnen bijhouden in 1 topic :)
    do 21-04-2011 om 23:33
Reacties (16)

Reageren
  1. Sarvice

ik zie onderaan: "ga naar muziek om te luisteren" ik dacht dat ik daar dan wel op kon klikken, maar niet dus..

Verder vind ik de website wel nice!

Ahum

Quote: loller1

Zeker wel netjes gedaan. Het deet me een klein beetje denken aan Windows Phone 7 .

Quote: badtrigger

Het design van deze site is geïnspireerd door de nieuwe Windows Phone

Bewerkt door Sarvice op vr 22-04-2011 om 18:57

Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
    vr 22-04-2011 om 06:53
  2. Loller1

Zeker wel netjes gedaan. Het deet me een klein beetje denken aan Windows Phone 7 . Maar ik snap niet waarom er bij Muziek een onderscheid word gemaakt tussen "Nieuw" en "Recente" wat toch wel ongeveer hetzelfde betekend.

Bewerkt door Loller1 op vr 22-04-2011 om 07:24
    vr 22-04-2011 om 07:23
  3. Eimetei

Website ziet er idd goed uit,

alleen waarom kan je niet op ''muiziek luisteren'' klikke?

/
    vr 22-04-2011 om 11:07
  4. Mwthomas

Ik vind het wel een mooie site.

Enkele opmerkingen:
    - Zoals eerder al gezegd in de eerste reactie bij 'Ga naar muziek om te luisteren.' zou ik er een link van maken naar je muziek pagina.

- Ook vraag ik me af, bijvoorbeeld op deze pagina: http://www.onesixty.be/nieuws.htm als je meer dan 4 liedjes hebt (dus meer dan 4 afbeeldingen) hoe je dit gaat weergeven.

- Nog een rare bug gevonden: Als ik al je links open met 'ctrl + click op link' dan wordt die afbeelding van dat vogeltje en je 'created by' niet weergegeven.'

- Waarom gebruik je afbeeldingen voor woorden zoals 'foto+videos','foto','update',... Je zou de laadtijd veel kunnen versnellen

- Maak een contact formulier voor contact. En waarom moet jou email bij contact?

vr 22-04-2011 om 11:08
  5. Bas

iframes

Oh ja, en het design lijkt op Windows Phone 7 maar dan lelijker. Sorry, maar dit vind ik geen website voor een 'DJ'

HOI!
    vr 22-04-2011 om 20:16
  6. Loller1

Quote: bas

iframes

Oh ja, en het design lijkt op Windows Phone 7 maar dan lelijker. Sorry, maar dit vind ik geen website voor een 'DJ'
    exteem allergisch voor iFrames zeker?

vr 22-04-2011 om 20:42
  7. Badtrigger

Quote: loller1

[..]exteem allergisch voor iFrames zeker?

Hij kan er niet zo goed tegen blijkbaar dat ik in een andere forum heb gepost dat ik de vorige mastaline site beter en overzichtelijker vondt.
    Ik vertelde mijn eerlijke mening zoals ik deze nu aan jullie vraag.
    Ehj Bas, Sorry he! Ik vindt je personage en je beer wel mooi in je showroom

Iedereen toch al bedankt voor de waardevolle tips!

Quote: Mwthomas
    Als ik al je links open met 'ctrl + click op link' dan wordt die afbeelding van dat vogeltje en je 'created by' niet weergegeven.'

Ik ken enkel iframes en html. Voor PHP of volledige flash websites doe ik mijn hoedje af.

Waarom gebruik je afbeeldingen voor woorden zoals 'foto+videos','foto','update',... Je zou de laadtijd veel kunnen versnellen

Somige titels zijn plaatjes omdat deze een lettertype heeft die op bepaalde besturingssystemen niet beschikbaar zijn.

als je meer dan 4 liedjes hebt (dus meer dan 4 afbeeldingen) hoe je dit gaat weergeven.

Dat is de bedoeling van de nieuws pagina, Deze weergeeft enkel de laatste 4 nieuwe.

Maak een contact formulier voor contact. En waarom moet jou email bij contact?

Groot gelijk! Nog geen werk van kunnen maken

Bewerkt door Badtrigger op vr 22-04-2011 om 21:51
    vr 22-04-2011 om 21:32
  8. Mwthomas

Kijk misschien eens of die aangepaste font hiertussen staat: http://www.google.com/webfonts. Zo kun je hem alsnog sneller maken. Probeer ook divs te gebruiken een geen frames & tabellen enzo.

vr 22-04-2011 om 21:49
  9. Bas

[..]
    Hij kan er niet zo goed tegen blijkbaar dat ik in een andere forum heb gepost dat ik de vorige mastaline site beter en overzichtelijker vondt.
    Ik vertelde mijn eerlijke mening zoals ik deze nu aan jullie vraag.
    Ehj Bas, Sorry he! Ik vindt je personage en je beer wel mooi in je showroom

Iedereen toch al bedankt voor de waardevolle tips!

Oh echt? Heb je dat gezegd?

En ja, ik ben allergisch voor iframes.

Maar effe serieus, ookal ken je niet echt html (zeg je), iframes kunnen gewoon niet meer, dit wat je nu hebt gemaakt is heel simpel met normaal html en omdat je iframes gebruikt blijft blijkbaar je link atlijd op de hoofd url zitten en mensen die een speciale pagina willen doorsturen naar iemand anders krijgen het lekker moeilijk. PHP hoef je niet echt te weten als je je site standaard wilt houden, maar kan makkelijk zijn om je daar ook in te gaan verdiepen, 't kost even moeite maar daarna heb je er een stuk meer aan!

Maar verdiep je effe in divs en hoe je daarmee makkelijker een site maak i.p.v iframes met eh..

Bewerkt door Bas op vr 22-04-2011 om 23:38
    HOI!
    vr 22-04-2011 om 23:37
  10. Badtrigger

[..]
    Maar verdiep je effe in divs en hoe je daarmee makkelijker een site maak i.p.v iframes met eh..

Ik zal dit van de zomervakantie eens bekijken wanneer mijn studies erop zitten.
    Ik zal laten weten wanneer de rebuild online staat.
    Efe een minor vraagje, met welke programma's werken jullie zoal?
    Ik doe het op dit moment vooral met Office Frontpage 2003 en soms
    ook in Expression Web. En design met Photoshop

Volgende bericht op za. 23-04-2011 om 12:39:

[..]

Kan ik hiermee de player op elke pagina actief houden?
    Want dit is de enigste reden waarom ik frames gebruik.
    Zodat de player bij het doorklikken gewoon probleemloos blijft verder spelen.

Bewerkt door Badtrigger op za 23-04-2011 om 00:32
    za 23-04-2011 om 00:27
  11. Bas

[..]

Ik zal dit van de zomervakantie eens bekijken wanneer mijn studies erop zitten.
    Ik zal laten weten wanneer de rebuild online staat.
    Efe een minor vraagje, met welke programma's werken jullie zoal?
    Ik doe het op dit moment vooral met Office Frontpage 2003 en soms
    ook in Expression Web. En design met Photoshop

Op Windows: Adobe Dreamweaver of Notepad++ (ligt er aan waar ik zin in heb). En ontwerpen in Photoshop en Illustrator.

Op Mac: BBedit of Espresso.

[..]

Kan ik hiermee de player op elke pagina actief houden?
    Want dit is de enigste reden waarom ik frames gebruik.
    Zodat de player bij het doorklikken gewoon probleemloos blijft verder spelen.

Kan je volgens mij wel iets voor maken.

HOI!
    za 23-04-2011 om 14:28
  12. Marcel2

De site ziet er inderdaad erg mooi uit
    Maar als je verder gaat kijken zie ik inderdaad de iframes.
    Hetzelfde als je nu hebt zou ook gerealiseerd kunnen worden met CSS en een klein beetje php.
    Dit is een typische website die het beste uit het minimalisme haalt, daar hou ik van.

Verder klinkt je muziek ook lekker En een leuke/grappige player onderaan. Maar zoals ik al zij, hetzelfde zou ook met CSS en PHP gerealiseerd kunnen worden. Dit verbeterd de website op alle vlakken, snelheid, compatibliteit. En voor je zelf in beheer veel overzichtelijker.

za 23-04-2011 om 20:01
  13. Joran95

Volgens mij is dit gewoon een template. Weet het niet zeker hoor.
    Even zoeken..

za 23-04-2011 om 21:51
  14. Badtrigger

Quote: joran95

Volgens mij is dit gewoon een template. Weet het niet zeker hoor.
    Even zoeken..

Ik heb ook 2 accounts op Deviantart. Zou kunnen dat je hem daar bent tegengekomen.

zo 24-04-2011 om 17:21
  15. Joran95

[..]
    Ik heb ook 2 accounts op Deviantart. Zou kunnen dat je hem daar bent tegengekomen.

Mja, misschien was het wel een andere metro ui template oid dan

ma 25-04-2011 om 02:50
Reageren