Forum » Film, TV & Muziek » Never Alone Bootleg [Dubstep]

1. Dabruno

Hoi hoi,

Ik verveelde me op deze zondag middag en hoorde gister avond de plaat 'Never Alone' van 2 Brothers On The 4th Floor. Al wat oudere plaat natuurlijk, en zelfs nog een beetje voor mijn tijd.
    Na een beetje klooien heb ik er voor de lol een dubstep bootleg van gemaakt. Ja, ik weet het, het is natuurlijk herrie. Maar er zijn een hoop mensen die er graag naar luisteren.

Voor de mensen die geïntresseerd zijn:
    http://soundclo...-vrieso-dubstep

Laat even weten wat je ervan vind

zo 22-01-2012 om 16:40
Reacties (3)

Reageren
  1. Frezo

Ik kan je geen inhoudelijke feedback geven, want dubstep ligt niet in mijn straatje, maar wel een paar dingetjes:

- ik begrijp dat overstuurde geluidjes hip zijn in dubstep, alleen oversturen ze nu (denk ik) letterlijk in het project door de effecten die je erover gooit. Er valt hier en daar namelijk wat weg als er weer zo'n PIIEEP doorheen komt. Het is beter als je het als een sample opslaat, en daarna de effecten wegdoet, want het klinkt al goed. Ook chiller voor je processor.

- Het kan qua mixing wel beter, aangezien bijna alles op hetzelfde volume binnenkomt. Verder is het nog wel tof als je wat midden-laag wegfiltert, midden-hoog scheller zet, en het laag nog een klein schopje mee geeft

zo 22-01-2012 om 22:20
  2. Qaox

God wat zonde, dit was een goeie track geweest als je die verdomde fietsbel eruit had gelaten Daarnaast mag de bass de rest wat meer overstemmen en klopt je timing niet helemaal in het midden.

di 24-01-2012 om 00:49
  3. Dabruno

Mixen mocht inderdaad een stuk beter, het was dan ook meer voor de lol. Heb ook niet naar alle frequenties zitten luisteren of zoiets dergelijks. En ja, ik heb er een compressor overheen gegooid. Misschien is dit zonde van de dynamiek, maar dat gebeurt steeds vaker bij elektronische muziek. En ohja, ja dat komt door die filter van FL haha, klopt, maar vond het wel kunnen.
    Bedankt voor je tips!

En ohja, die timing klopt ook niet echt nee. Ben ook niet thuis met bootlegs maken en ook niet met dubstep.

di 24-01-2012 om 21:20
Reageren