Forum » Ideeën/klachten » [Ideëtje] Na inloggen terug naar pagina.

1. Ceees2

Als je inlogt kom je op de voorpagina, maar is het niet handiger dat je terug komt op de pagina waar je op login drukte?

(Niet lang ik weet het)
    Bedankt,
    Ceees2

wo 15-02-2012 om 17:20
Reacties (9)

Reageren
  1. Tim

Mua, dit is wel als er om inloggen wordt gevraagd, bv bij het reageren op een topic of maken van een nieuwe discussie...

wo 15-02-2012 om 18:52
  2. Chielt

Je komt niet op de voorpagina, maar bij Oja terecht. En wat betreft na het inloggen naar de pagina gaan waar je vandaan kwam, dan moet je de browse geschiedenis bij gaan houden in de sessie. En dat is kut

wo 15-02-2012 om 20:25
  3. Roelvb

Hoezo browse geschiedenis bijhouden. Je pakt toch gewoon de referer header om te kijken waar iemand vandaan komt.

wo 15-02-2012 om 20:44
  4. Ceees2

Kan je niet een simpel variable in de link doen?

wo 15-02-2012 om 22:10
  5. Chielt

Quote: roelvb
    Hoezo browse geschiedenis bijhouden. Je pakt toch gewoon de referer header om te kijken waar iemand vandaan komt.

Quote: php.net
    'HTTP_REFERER'
    The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. This is set by the user agent. Not all user agents will set this, and some provide the ability to modify HTTP_REFERER as a feature. In short, it cannot really be trusted.

Bovendien, als iemand op de login pagina komt via google en in logt, dan zal hij terug gestuurd worden naar Google. Niet echt relaxed.

Je zult dan toch echt in de sessie moeten bijhouden waar de gebruiker geweest is in de sessie.

do 16-02-2012 om 07:56
  6. Ceees2

Quote: chielt

[..]

[..]

Bovendien, als iemand op de login pagina komt via google en in logt, dan zal hij terug gestuurd worden naar Google. Niet echt relaxed.

Je zult dan toch echt in de sessie moeten bijhouden waar de gebruiker geweest is in de sessie.

Je kan toch checken of het van mastaline komt?
    Vroeger werd je toch wel teruggestuurd naar de pagina waar je wegkwam?

do 16-02-2012 om 08:37
  7. Chielt

Quote: ceees2

[..]
    Je kan toch checken of het van mastaline komt?
    Vroeger werd je toch wel teruggestuurd naar de pagina waar je wegkwam?

Dan nog wordt de refferer niet altijd mee gegeven. Naar mijn inzien moet je een site niet in de ene browser anders laten functioneren dan in een andere browser.

do 16-02-2012 om 09:39
  8. Ceees2

Ik vind het gewoon onhandig. Maarja dat is mijn mening.

do 16-02-2012 om 21:17
  9. Tim

Ik snap al jullie referer geouwehoer niet .

Er kan van de login link toch gewoon

Code
    1
    2

<?php
    'club/login/'.base64_encode($SERVER['REQUEST_URI']);

gemaakt worden...

Bewerkt door Tim op vr 17-02-2012 om 00:22
    vr 17-02-2012 om 00:21
Reageren