Forum » Gametalk » PS3 vraag PS2

1. Rob1989

Beste Mastaliners,

Ik heb al enige tijd een Playstation 3 in bezit het gaat om de 80 gigabyte versie zonder dat chromen randje. Er was toen de mogelijkheid om playstation 2 spellen af te spelen alleen ik had begrepen dat dit alleen bij de generatie hiervoor kon. Ik heb namelijk de tweede generatie.

Heeft Sony hiervoor geen update want volgens mij is er als je kijkt naar de hardware weinig veranderd.

Ik hoor graag van jullie ervaringen of tips.

Rob1989

vr 30-03-2012 om 13:37
Reacties (4)

Reageren
  1. Loller1

Er is wel degelijk iets veranderd aan de hardware waardoor dit niet kan. En nee, daar is geen software update voor. Je zult het moeten stellen met alleen minis en PS3-games.

vr 30-03-2012 om 13:41
  2. Tim

Of het er met de huidige firmware nog inzit staat niet beschreven, maar zo te zien is het dus bij PS3's mèt chrome rand.

Quote: loller1
    Er is wel degelijk iets veranderd aan de hardware waardoor dit niet kan. En nee, daar is geen software update voor. Je zult het moeten stellen met alleen minis en PS3-games.
    Oudere PS3's hebben (hadden) software aan boord welke het mogelijk maakt het grootste gedeelte PS2-spellen af te spelen.
    Overigens zijn (orginele) PS1 games altijd al speelbaar geweest door emulatie en zijn er tegenwoordig ook PS2 games in de PS-Store verkrijgbaar...

vr 30-03-2012 om 16:24
  3. Rob1989

Thanks, ik heb nog heel wat oude ps2 spellen liggen wel jammer dat ik die niet meer kan spelen dan.

Ik heb helaas niet de ps3 met de chromen rand.

Rob1989

zo 01-04-2012 om 17:46
  4. Tim

Quote: rob1989

Thanks, ik heb nog heel wat oude ps2 spellen liggen wel jammer dat ik die niet meer kan spelen dan.

Ik heb helaas niet de ps3 met de chromen rand.

Rob1989
    Ik vind het hele gedoe eromheen ook krom hoor, ze proberen gewoon uit spellen die je al 3 keer in de kast heb liggen, meer en meer winst te halen. Goede marketing, maar echt blije consumenten krijg je er niet van. Kijk nu maar weer naar de hele Vita/PS3 games uit de store…

Overigens kan ik je gewoon aanraden een PS2 te kopen, staan volgens mij zelfs nog gewoon orgineel in de winkel voor niet al te veel geld (aangezien er ook nog gewoon spellen voor worden gemaakt). En anders kan je altijd eens op marktplaats kijken, wellicht zelfs voor omgebouwde PS2's .

ma 02-04-2012 om 14:27
Reageren