Forum » Soft/hardware Algemeen » Partities

1. Loller1

Hallo ML,

Ik ben bezig met wat te rommelen met m'n partities maar kreeg nu de volgende melding:

Moet ik uit deze melding opmaken dat enkel het op dat moment draaiende besturingssysteem (Windows 7) nog blijft geïnstalleerd op die harde schijf? Verlies ik dan eigenlijk ook data die op die Windows 7 installatie staat, zoals programma's en documenten?

Vriendelijke groeten,
    Loller1

di 10-04-2012 om 19:05
Reacties (4)

Reageren
  1. Roelvb

Je kan een schijf gewoon converteren naar een dynamische schijf, de installatie blijft dan gewoon behouden. (De melding is inderdaad wat verwarrend).

Maar waarom dynamic maken? Dit is alleen nuttig als je heel veel partities wilt of met soft-RAID wilt rommelen. Partities vergroten, verkleinen, e.d. kan Windows tegenwoordig gewoon zelf (terwijl Windows door draait nog wel).

di 10-04-2012 om 19:31
  2. Loller1

Dat wil hij van zelf doen, m'n partie is al in 4 gedeeld, 2 kan ik niet gebruiken, 1 is de Windows installatie en nog 1 is de recovery. Vond de melding ook al vreemd.

di 10-04-2012 om 22:24
  3. Enesg

Dan is de melding niet vreemd, want je kan maximaal 4 partities aanmaken op een primaire schijf.

wo 11-04-2012 om 09:30
  4. Roelvb

Met "vreemd" wordt hier bedoeld dat het een onduidelijke melding is. Uit de melding zou je namelijk kunnen opmaken dat je PC niet meer kan opstarten na conversie.

wo 11-04-2012 om 10:34
Reageren