Forum » Soft/hardware Algemeen » Nokia c500 nummers ipv namen

1. Tico

Geachte MLers,

Als ik gebeld word door iemand op mijn nokia dan zie ik nummers ipv namen, komt dat omdat ik gebeld word door een +31* ipv* ? Dan moet ik alle nummers in mijn telefoonboek veranderen van 0* naar +31*.

Mvg,

Tico

za 28-04-2012 om 11:18
Reacties (12)

Reageren
  1. Tim

Locatie en taalinstellingen op Nederlands staan?

En je bevindt je overigens wel in NL?

Bewerkt door Tim op za 28-04-2012 om 12:27
    za 28-04-2012 om 12:26
  2. Valkiscool

Tja ik weet niet of het zomaar aangepast kan worden maar ik heb er de gewoonte van gemaakt om overal +31* ipv 0* neer te zetten, voor nu geen oplossing maar wel voor de toekomst

za 28-04-2012 om 15:45
  3. Enesg

Quote: valkiscool

Tja ik weet niet of het zomaar aangepast kan worden maar ik heb er de gewoonte van gemaakt om overal +31* ipv 0* neer te zetten, voor nu geen oplossing maar wel voor de toekomst

Toekomst? de enige mogelijkheid om vanuit het buitenland naar Nederlandse nummers te bellen is er +31 voor te zetten.

za 28-04-2012 om 16:38
  4. Tim

Quote: enesg
    Toekomst? de enige mogelijkheid om vanuit het buitenland naar Nederlandse nummers te bellen is er +31 voor te zetten.
    Loop jij nog met een 3310 rond?
    'Slimme' telefoons doen dit tegenwoordig gewoon zelf hoor...

za 28-04-2012 om 17:49
  5. Valkiscool

[..]

De reden dat ik het doe is omdat inkomend al +31 weergegeven wordt (in NL en buitenland) en dan krijg je dus het bovenstaande probleem.

za 28-04-2012 om 18:40
  6. Enesg

Quote: tim

[..]Loop jij nog met een 3310 rond?
    'Slimme' telefoons doen dit tegenwoordig gewoon zelf hoor...

Dat werkt als je alle nummer in je lijst uit één land komen. Maar heb je nummer uit meerdere landen dan snapt je "slimme" telefoon er ook geen drol meer van en zet dat overal hetzelfde landnummer voor.

En hoe veel moeite kost het nou om in plaats van de 0 , +31 in te tikken?

Bewerkt door Enesg op za 28-04-2012 om 20:18
    za 28-04-2012 om 20:17
  7. Tim

Dat werkt als je alle nummer in je lijst uit één land komen. Maar heb je nummer uit meerdere landen dan snapt je "slimme" telefoon er ook geen drol meer van en zet dat overal hetzelfde landnummer voor.

En hoe veel moeite kost het nou om in plaats van de 0 , +31 in te tikken?
    Je post praat zichzelf tegen.

Als je naar het buitenland wilt bellen moet je ALTIJD een landnummer plaatsen, mag ook hopen dat je deze ook zo in je telefoon opslaat. En als het nummer reeds een landcode bevat, gaat mijn 'slimme' telefoon er uiteraard niet nog een landcode bijplaatsen, dit doet zelfs een domme telefoon niet...

En hoeveel moeite het kost? Ik zou ook niet vrolijk worden om van 300 contacten nummers te moeten aanpassen.

zo 29-04-2012 om 20:58
  8. Enesg

Quote: tim

[..]Je post praat zichzelf tegen.

Als je naar het buitenland wilt bellen moet je ALTIJD een landnummer plaatsen, mag ook hopen dat je deze ook zo in je telefoon opslaat. En als het nummer reeds een landcode bevat, gaat mijn 'slimme' telefoon er uiteraard niet nog een landcode bijplaatsen, dit doet zelfs een domme telefoon niet...

En hoeveel moeite het kost? Ik zou ook niet vrolijk worden om van 300 contacten nummers te moeten aanpassen.

Het ging mij meer om, vanuit het buitenland bellen. Je telefoon veranderd een 06 nummer pas naar +316 wanneer jij je in het buitenland bevind. Dus wanneer je bijvoorbeeld een duits nummer zonder landcode zou hebben word hier ook +31 voor gezet.

Maar je hebt gelijk dat het niet helemaal klopt wat ik zeg, want wanneer ik vanuit Nederland zelf zou bellen naar een duits nummer dan moet er ook de landcode voor

Dus gewoon overal een landcode voor zetten, ook bij Nederlandse nummers En onthoud dat de eerste null (0) altijd vervalt wanneer je er +31 voor zet.

ma 30-04-2012 om 11:24
  9. Ola

Kan je niet gewoon meerdere nummers aan een contact toewijzen ? Dat kon mijn oude nokia 3310 al.

Dan voeg je gewoon elk contact het nummer 2x 1 inx met 0031 en andere keer met 06, dus bijvoorbeeld:

Henk Henkie
    tel1: 0612345678
    tel2 003112345678

mzl

Succes is een Keuze, Lees mijn blog wordt een Baas
    ma 30-04-2012 om 19:53
  10. Sarvice

Mijn telefoon ziet +316 gewoon zelfde als 06?

Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
    ma 30-04-2012 om 22:42
  11. Tim

Quote: sarvice

Mijn telefoon ziet +316 gewoon zelfde als 06?

Als je nou eerst eens even de rest van het topic leest…

di 01-05-2012 om 11:08
  12. Tico

Ik had geen oplossing gevonden, gek was wel dat de oude nummers die nog op mijn simkaart wel goed herkend werden en die op mijn telefoon altijd nog als nummer weergegeven werden, mijn oplossing was door altijd na het bellen het +31* nummer als nieuw contact toe te voegen.

zo 06-05-2012 om 12:51
Reageren