Forum » Skype » Skype telefoon - speciale router nodig?

1. Chielt

Je hoort de laatste tijd veel over skype telefoons. Maar daar staat dan ook vaak VOIP bij. Betekend dat dat je modem VOIP geschikt moet zijn?

Een voorbeeld is bijvoorbeeld deze. Daar staat geen VOIP bij maar gaat rechtstreeks op je breedband (ik neem aan modem router, speedtouch 510). Maar dan heb je ook nog deze. Daar staat dan weer wel VOIP bij.

zo 04-03-2007 om 21:36
Reacties (4)

Reageren
  1. Tokko1

Sommige skyp phones zijn gewoon via usb.. en dan kan je gewoon progje skype gebruiken om te bellen (moet je pc wel aan staan enzo)
    dan heb je dus geen speciaal modem nodig.

zo 04-03-2007 om 21:38
  2. Chielt

Quote: tokko1

Sommige skyp phones zijn gewoon via usb.. en dan kan je gewoon progje skype gebruiken om te bellen (moet je pc wel aan staan enzo)
    dan heb je dus geen speciaal modem nodig.

Maar die twee uit mijn eerste post sluit je blijkbaar rechtsreeks op je modem aan. Alleen bij de een staat VOIP en de ander niet. Zit dat VIOP dan in de een ingebouwd en de ander niet ofzo? Of moet je bij allebei een speciale modem-router hebben?

zo 04-03-2007 om 21:41
  3. Caveboy

Ik wete het niet zeker maar ik meen dat het als volgt werkt omdat je vroeger ook al Skype had en dat zonder speciale VOIP routers kon doen.

Je hebt je telefoon gekocht met skype en dat plug je in op je ethernet (utp netwerk)

De telefoon regelt de rest eigenlijk. Hooguit dat je een poort moet instellen en je gebruikersnaam en wachtwoord.

Je hebt ook skype telfoons die via de pc werken maar dan moet je pc dus heletijd aanstaan...

zo 04-03-2007 om 21:41
  4. Chielt

Quote: caveboy

Ik wete het niet zeker maar ik meen dat het als volgt werkt omdat je vroeger ook al Skype had en dat zonder speciale VOIP routers kon doen.

Je hebt je telefoon gekocht met skype en dat plug je in op je ethernet (utp netwerk)

De telefoon regelt de rest eigenlijk. Hooguit dat je een poort moet instellen en je gebruikersnaam en wachtwoord.

Je hebt ook skype telfoons die via de pc werken maar dan moet je pc dus heletijd aanstaan...

Maar dan maakt het niet uit of er bij staat dat het VOIP is of niet? Het moet op elke UTP aansluiting werken?

zo 04-03-2007 om 21:47
Reageren