10/09/2011 12:23

Opstarttijd Windows 8 drastisch verkort


Uit een blog van Microsoft, blijkt dat het opstarten van Windows 8 maar liefst binnen tien seconden gebeurt. Dit naar aanleiding van de specifieke wens van de consument, die onder andere door smartphones gewend is dat apparaten vrijwel direct gebruiksklaar zijn. In de gepubliceerde video laat Product Manager Emily Wilson zien hoe snel de volgende versie van Windows opstart.

Naast de snelle opstarttijd valt ook al een kleine schim te zien van het uiterlijk welke Windows 8 met zich meebrengen. Het lijkt opvallend veel op de vormgeving van Windows Phone 7, maar het is niet duidelijk of de totale en definitieve versie van Windows 8 in de video te zien is.

Volgende week vindt de conferentie BUILD van Microsoft plaats. Daar wordt meer van Windows 8 verwacht. Bovendien gaan er geruchten over de presentatie van de eerste Windows 8-tablet door Samsung.

In de video maakt Microsoft gebruik van een HP-laptop.
Door Webmaster In Operating systems Bron NU.nl

Reacties (7)

Reageren
  1. Webmaster

    Mooie stap gezet, waar veel mensen echt iets aan hebben (aka niemand wacht op een nieuwe shiny Aero interface).

    za 10-09-2011 om 12:29
  2. Loller1

    En mijn nieuws over Windows 8 werd altijd afgekeurd omdat het over een OS ging?

    On: Ik ben zeker wel blij dat ze Windows nog sneller kunnen laten opstarten. Natuurlijk is dit nog niet de uiteindelijke versie van Windows 8, anders hebben we een beta, RC en RTM- fase gemist en zou Windows 8 al eind dit jaar in de winkels kunnen liggen...

    Quote: webmaster

    Mooie stap gezet, waar veel mensen echt iets aan hebben (aka niemand wacht op een nieuwe shiny Aero interface).
    Komt die er dan? Microsoft zal er wel lichte aanpassingen aan doen (titelbalk gecentreerd, nieuwe startknop, grotere titelbalk (<- dit zijn dingen die zeker zijn)) maar aan Aero zelf zal er volgens mij weinig veranderen.

    Bewerkt door Loller1 op za 10-09-2011 om 18:47
    za 10-09-2011 om 16:23
  3. Tim

    Windows 7 start bij mij ook in 10 seconden op? Ik snap de commotie niet…

    zo 11-09-2011 om 01:53
  4. Loller1

    Quote: tim
    Windows 7 start bij mij ook in 10 seconden op? Ik snap de commotie niet…
    Mensen krijgen gewoon steeds minder geduld. In de toekomst zullen de OS-makers misschien wel eens onder druk moeten komen met een OS dat direct klaar staat als je nog maar wijst naar de schakelaar.

    zo 11-09-2011 om 10:58
  5. Webmaster

    Quote: loller1

    En mijn nieuws over Windows 8 werd altijd afgekeurd omdat het over een OS ging?

    Dan heeft iemand over het hoofd gezien dat we wel degelijk een OS categorie hebben

    Quote: loller1

    Komt die er dan? Microsoft zal er wel lichte aanpassingen aan doen (titelbalk gecentreerd, nieuwe startknop, grotere titelbalk (<- dit zijn dingen die zeker zijn)) maar aan Aero zelf zal er volgens mij weinig veranderen.

    Niet zover ik weet, maar als voorbeeld dat visuele veranderingen aangenaam zijn, maar niet direct iets is wat het gebruiksgemak bevorderd.

    zo 11-09-2011 om 12:43
  6. Gfreeman

    ... Heeft iemand hier de consumer preview (beta) al geprobeert? Het is heus niet in 10 seconden opgestart hoor. Het lijkt alleen maar zo omdat Windows 8 helemaal niet meer volledig afsluit. In plaats daarvan gaat het gewoon in een speciale slaapstand. Het enige probleem daarmee is dat als je een OS is hibernation hebt staan, sommige Linux-distro's niet willen booten. Dus dan moet je eerst je Windows 8 hervatten, dan shutdown -s -t 0 uitvoeren, om dan je Linux-distro te kunnen opstarten. Opzich vind ik dat best een rot systeem. Als je het na het volledig afsluiten (wat wel even duurt) terug wil opstarten kan je trouwens ook gerust een tas koffie gaan halen hoor.

    Bewerkt door Gfreeman op di 10-04-2012 om 19:45
    di 10-04-2012 om 19:45
  7. Sandr

    Quote: gfreeman

    ... Heeft iemand hier de consumer preview (beta) al geprobeert? Het is heus niet in 10 seconden opgestart hoor. Het lijkt alleen maar zo omdat Windows 8 helemaal niet meer volledig afsluit. In plaats daarvan gaat het gewoon in een speciale slaapstand. Het enige probleem daarmee is dat als je een OS is hibernation hebt staan, sommige Linux-distro's niet willen booten. Dus dan moet je eerst je Windows 8 hervatten, dan shutdown -s -t 0 uitvoeren, om dan je Linux-distro te kunnen opstarten. Opzich vind ik dat best een rot systeem. Als je het na het volledig afsluiten (wat wel even duurt) terug wil opstarten kan je trouwens ook gerust een tas koffie gaan halen hoor.

    Denk niet dat MS hier heel veel om geeft aangezien het aantal windows gebruikers wat ook linux draait minimaal is. Is het ook zo als je opnieuw moet opstarten na het installeren van bepaalde programma's?

    Heb zelf toch al een retesnelle SSD dus maakt mij eigenlijk vrij weinig uit.

    vr 13-04-2012 om 20:05