05/05/2012 12:06

'Windows Live' verdwijnt


Waar Microsoft 6.5 jaar geleden de naam van MSN Messenger liet wijzigen naar Windows Live Messenger, tezamen met de komst van een serie nieuwe diensten met het gelijke voorvoegsel 'Windows Live', komt er nu een nieuw tijdperk: de merknaam komt te vervallen. Microsoft stapt af van haar Live-stempels en komt met simpelere namen, zoals waarschijnlijk "Messaging-app" voor het chatprogramma en "Microsoft account" voor de authenticatieservice.
Door Webmaster In Instant messaging Bron Tweakers.net, MSDN Blogs,

Reacties (7)

Reageren
  1. Tim

    Ze moeten echt een keer stoppen met alles continue omgooien, het wordt er steeds verwarrender op. Die anti-virus naam van ze, hebben ze ook al 20x omgegooid. Word gaat ook continue van 'Office Word' naar plain 'Word' en weer terug.

    za 05-05-2012 om 12:50
  2. Webmaster

    Ik heb "Windows Live" altijd al nietszeggend gevonden. Ik zou gewoon weer terug gaan naar: MSN Messenger.

    za 05-05-2012 om 13:54
  3. Tim

    Quote: webmaster
    Ik heb "Windows Live" altijd al nietszeggend gevonden. Ik zou gewoon weer terug gaan naar: MSN Messenger.
    Mua, zou dan eerder gaan voor het ouderwetse Windows Messenger of Microsoft Messenger. MSN (Microsoft Network) staat tegenwoordig vrijwel helemaal los van je (nu nog) 'Live' account, dezelfde accounts gebruik je voor XBox Live e.d. (Ook weer Live trouwens )

    zo 06-05-2012 om 21:23
  4. Webmaster

    Ook waar, al deed MSN Messenger het volksmond-technisch beter.

    "ik spreek je op WLM" is het daarom ook nooit geworden ^^

    ma 07-05-2012 om 14:47
  5. Frezo

    Het wordt nog altijd MSN genoemd. Zelfs in nieuwsberichten van bijvoorbeeld NOS, RTL en ANP.


    ma 07-05-2012 om 20:22
  6. Joostjuh

    Quote: frezo

    Het wordt nog altijd MSN genoemd. Zelfs in nieuwsberichten van bijvoorbeeld NOS, RTL en ANP.

    juh das zoals onno al zei.. WLM is nooit wat geworden.. zelf praat ik ook nog altijd over msn.. WLM klinkt gewoon niet...
    en microsoft of windows messenger is der al, das de standaard messaging client in win XP (weet niet of die der in vista/7 ook nog in zit/zat)

    di 08-05-2012 om 00:50
  7. Robinman

    Waarom noemen ze het gewoon weer geen Windows Messenger? Het draait op Windows en het is Messenger! Simpel toch? Je had trouwens op Vista ook Windows Mail.

    do 10-05-2012 om 20:47