05/07/2006 00:01

Nederlandse jongen (16) ontdekt lek in Live-dienst


Een 16 jarige, Nederlandse jongen heeft een lek gevonden in de populaire e-mail dienst Hotmail. Deze bug kan gebruikt worden in samenwerking met Windows Live Messenger. Met deze fout is het mogelijk om iemand\'s wachtwoord te achterhalen, en zo op deze manier een account te stelen. De jongen die de fout heeft gevonden (Adriaan Graas) heeft Microsoft op de hoogte gesteld, en heeft daarbij aangegeven het lek bekend te maken binnen enkele dagen.

Hij kreeg hierna geen respons van Microsoft. Daarop heeft hij besloten om de bug bekend te maken na 5 dagen. Microsoft heeft laten weten dat ze druk bezig zijn de bug te fixen.

Onze waarschuwing is dan ook, klik niet op links die je niet kent, en vooral niet van vreemde personen!

Zie ook de tips van MastaLine.

Meer informatie (Engels)
Door Kecin In Instant messaging Bron Tweakers.net, Adriaan Graas

Reacties (104)

Reageren
  1. R3load

    Waarom heeft die \"slimme\"*KUCH* jongen het gemeld aan Ms ?!
    Ik zou er eerst gebuik van maken


    Juustem...
    wo 05-07-2006 om 04:24
  2. Stephen11

    [quote=nieuwsberichtposter]
    ...De jongen die de fout heeft gevonden (Adriaan Graas) heeft Microsoft op de hoogte gesteld, en heeft daarbij aangegeven de lek bekend te maken binnen enkele dagen.
    [quote]

    moet het niet \'het\' lek zijn?
    maar \'de lek\' kan ook of niet?
    nou ja... maar volgens mij is het \'het lek\'

    wo 05-07-2006 om 07:25
  3. Vanmook

    ik had het ook ff zelf gebruikt eerst zal die denk ook wel gedaan hebben hoe is ie er anders achter gekomen haha

    wo 05-07-2006 om 07:39
  4. Marcelnator

    kies bij security dat je altijd je wachtwoord moet invullen als je je mail checkt, word het ook niet opgeslagen

    wo 05-07-2006 om 08:32
  5. Daydreamer

    Is WLM eindelijk officieel zit die vol met bugs kneusjes daar bij MS

    Quote: vtigastje

    Goeiemorge iedereen !!!

    Spamm0Rr ~~!! :\')

    Bewerkt door Daydreamer op wo 05-07-2006 om 08:40
    Groen Oldskool Lid
    wo 05-07-2006 om 08:40
  6. Peter91

    Quote: stefluyten2

    Tip : blijf op msn 7.5 tot hij niet meer werkt en chat niet met vreemde
    Het was via hotmail


    Whoop
    wo 05-07-2006 om 08:42
  7. Simmie

    Omg, nu is microsoft toch wel echt erg laag aan het vallen en dan nog zeggen dat microsoft het grootste en rijkste pc bedrijf is ter wereld of toch zo bijna...?

    Bewerkt door Simmie op wo 05-07-2006 om 08:47
    wo 05-07-2006 om 08:46
  8. Nielsie

    wil nu eigenlijk stiekem wel weten hoe ik dat flik Maarje. Dat is H4ck3n en dat mag hoer weer niet

    wo 05-07-2006 om 08:53
  9. Cosmo

    je maakt wel vaker mee dat microsoft foute erin laat... mar eerlijk gezegt vind ik het wel een beetje kansloos als je naar de foute gaat zoeke om andere mense het zuur te make dus in dit geval geef ik die hacker de schult en niet microsoft

    wo 05-07-2006 om 09:09
  10. Monkey

    Quote: cosmo

    je maakt wel vaker mee dat microsoft foute erin laat... mar eerlijk gezegt vind ik het wel een beetje kansloos als je naar de foute gaat zoeke om andere mense het zuur te make dus in dit geval geef ik die hacker de schult en niet microsoft

    Wat valt er aan de hacker de schult te geven? Hij zoekt fouten op en rapporteert die aan Microsoft. Daarmee helpt hij hun alleen maar.
    En om ze een beetje onder druk te zetten zegt ie dat ie het gaat vertellen als ze het over 5 dagen nog niet hebben gefixed.
    Zo moeilijk moet het ook niet te fixen zijn, ze zijn gewoon één keer htmlspecialchars() vergeten of hoe dat ook heten in asp of wat ze daar gebruiken.


    MCTBrowser, WMP11 Skin, [] WMDBackupper
    Free Packs
    wo 05-07-2006 om 09:17
  11. Simmie

    Quote: cosmo

    je maakt wel vaker mee dat microsoft foute erin laat... mar eerlijk gezegt vind ik het wel een beetje kansloos als je naar de foute gaat zoeke om andere mense het zuur te make dus in dit geval geef ik die hacker de schult en niet microsoft


    Blijkbaar was de bug ook neit zo moeilijk te vinden, de bug is immers gevonden door een 16 jarige jongen. Dus zullen hackers die er meer verstand van hebben veel sneller vinden dan deze 16 jarige gast.

    wo 05-07-2006 om 09:28
  12. Quincyxp

    tis weer microsoft ze

    wo 05-07-2006 om 09:42
  13. Vites

    Vraagt hij er geen geld voor?

    wo 05-07-2006 om 09:45
  14. Supermario1

    nee. dat zou wel mogenlijk zijn als microsoft zich er wat meer van aantrok.

    wo 05-07-2006 om 10:11
  15. Nix

    Wanneer krijgen ze is keer betaald of iets

    hij heeft een digitale taart gekregen joepiee
    /hotmail_exploit_howto.html
    was ook niet echt slim..