05/07/2006 00:01

Nederlandse jongen (16) ontdekt lek in Live-dienst


Een 16 jarige, Nederlandse jongen heeft een lek gevonden in de populaire e-mail dienst Hotmail. Deze bug kan gebruikt worden in samenwerking met Windows Live Messenger. Met deze fout is het mogelijk om iemand\'s wachtwoord te achterhalen, en zo op deze manier een account te stelen. De jongen die de fout heeft gevonden (Adriaan Graas) heeft Microsoft op de hoogte gesteld, en heeft daarbij aangegeven het lek bekend te maken binnen enkele dagen.

Hij kreeg hierna geen respons van Microsoft. Daarop heeft hij besloten om de bug bekend te maken na 5 dagen. Microsoft heeft laten weten dat ze druk bezig zijn de bug te fixen.

Onze waarschuwing is dan ook, klik niet op links die je niet kent, en vooral niet van vreemde personen!

Zie ook de tips van MastaLine.

Meer informatie (Engels)
Door Kecin In Instant messaging Bron Tweakers.net, Adriaan Graas

Reacties (104)

Reageren
  1. Maxized

    Hiermee is het niet mogelijk om iemands wachtwoord te achterhalen hoor, alleen om iemands coockie na te bootsen.

    wo 05-07-2006 om 10:24
  2. Xaliom

    WINDOWS LIVE HOTMAIL EN MESSENGER ZUIGE KOMPLEET !!!!!!

    NIKS DAN PROBLEME !!!


    Open up and say \'aaaaaahhh\'!

    wo 05-07-2006 om 10:47
  3. Jim

    Quote: quincyxp

    tis weer microsoft ze


    Dan gooi je NU je Windows XP eraf en stap je naar Linux!
    Als je denkt dat je leventje dan beter word doe je dat.
    Microsoft is gewoon prima, het ligt voor 95% aan de computer gebruiker zelf dat alles crashed.

    Wat verwacht jij wel niet.. géén bugs in zo\'n een inmens groot systeem?

    wo 05-07-2006 om 11:13
  4. Rene

    Hij moest Microsoft meer tijd geven, er zijn daar tien-tallen servers met deze source\'s erop naar een groot netwerk, denk je dat ze dat effe in 5 dagen doen..

    Dream on, hij wilt gewoon in de publiciteit, zodat hij kan zeggen \'Kijk jongens wat ik kan\', na gefeliciteerd, nu maakt hij het voor de Hotmail gebruikers nóg onveiliger dan het al was.

    wo 05-07-2006 om 11:23
  5. Jasperhmd

    Quote: redmar

    -
    moet ie em op nieuw sture mis is ie nie aan gekome heb ik soms ook
    ze reageren gewoon niet.. ze hebben hem wel gekregen hoor,,

    wo 05-07-2006 om 11:27
  6. Afcajax

    Lijkt me cool als je dat vind

    wo 05-07-2006 om 11:29
  7. Blaze

    Als ik alle dingen zou moeten melden van windhoos en al die meuk van hun, was ik volgend jaar nog bezig met melden :\')

    wo 05-07-2006 om 11:30
  8. Vuhuy

    Ik krijg anders wel altijd een mail terug, wel soms na een dag, maar ze staan wel voor je klaar.

    Verder heeft hij wel response terug gekregen dus :\')

    wo 05-07-2006 om 11:31
  9. Mennoman

    Quote: vites

    Vraagt hij er geen geld voor?

    Als hij slim is wel.

    Ik gebruik toch geen WLM, Microsoft sucks.

    wo 05-07-2006 om 11:34
  10. Mike

    Quote: blaze
    Als ik alle dingen zou moeten melden van windhoos en al die meuk van hun, was ik volgend jaar nog bezig met melden :\')


    Hoij Kevin

    Like, /go Microsoft .

    wo 05-07-2006 om 11:47
  11. Henk

    ach ja, kan gebeuren

    wo 05-07-2006 om 11:49
  12. Mitchh

    Nja kan gebeuren, het wordt wel weer gefixt

    wo 05-07-2006 om 11:50
  13. Justin9696

    tjaaa als iemand dat zou doen ben je zielig maar als je de bug aan hun verteld en ze reageren niet terug das wel asocial....vindt ik

    wo 05-07-2006 om 12:01
  14. R3load

    Quote: simmie

    [..]

    Blijkbaar was de bug ook neit zo moeilijk te vinden, de bug is immers gevonden door een 16 jarige jongen. Dus zullen hackers die er meer verstand van hebben veel sneller vinden dan deze 16 jarige gast.


    Wat maakt dat nou uit, of die 16 is of niet.
    Ik ken iemand die 14 is en die is beter dan Monkey ( VB )...

    Bewerkt door R3load op wo 05-07-2006 om 12:09
    Juustem...