05/07/2006 00:01

Nederlandse jongen (16) ontdekt lek in Live-dienst


Een 16 jarige, Nederlandse jongen heeft een lek gevonden in de populaire e-mail dienst Hotmail. Deze bug kan gebruikt worden in samenwerking met Windows Live Messenger. Met deze fout is het mogelijk om iemand\'s wachtwoord te achterhalen, en zo op deze manier een account te stelen. De jongen die de fout heeft gevonden (Adriaan Graas) heeft Microsoft op de hoogte gesteld, en heeft daarbij aangegeven het lek bekend te maken binnen enkele dagen.

Hij kreeg hierna geen respons van Microsoft. Daarop heeft hij besloten om de bug bekend te maken na 5 dagen. Microsoft heeft laten weten dat ze druk bezig zijn de bug te fixen.

Onze waarschuwing is dan ook, klik niet op links die je niet kent, en vooral niet van vreemde personen!

Zie ook de tips van MastaLine.

Meer informatie (Engels)
Door Kecin In Instant messaging Bron Tweakers.net, Adriaan Graas

Reacties (104)

Reageren
  1. Rvl

    Tja domme bug ja... even met zijn uitleg geprobeerd en werkt hier ook wel

    Bewerkt door Rvl op wo 05-07-2006 om 12:31
    wo 05-07-2006 om 12:27
  2. Rene

    Quote: justin9696

    tjaaa als iemand dat zou doen ben je zielig maar als je de bug aan hun verteld en ze reageren niet terug das wel asocial....vindt ik


    Ze hebben wel gerageerd, lees eerst is alle reactie\'s voor dat je gaat blaten

    wo 05-07-2006 om 12:34
  3. Kartmans

    Life is a bitch

    wo 05-07-2006 om 13:04
  4. Fastfox

    nice keep on going

    wo 05-07-2006 om 13:10
  5. Tharoy

    Tja, zo zie je dat Nederland wel de beste computer experts heeft:\').

    wo 05-07-2006 om 13:25
  6. Monkey

    Quote: mennoman

    [..]
    Als hij slim is wel.

    Ik gebruik toch geen WLM, Microsoft sucks.

    Pffffffffff het is geen bug in wlm maar in zo\'n msn site, dus een bug in hotmail en al dat soort .net passport sitejuhs.
    Verder gebruik je wel hotmail (wat trouwens ook van microsoft is en je besturingssysteem waarschijnlijk ook dus de reden dat je t niet gebruikt \"Microsoft Sucks\" is dus ook weer eens op poep gebasseerd) en die hotmail is dus wel kwetsbaar voor de bug.


    MCTBrowser, WMP11 Skin, [] WMDBackupper
    Free Packs
    wo 05-07-2006 om 14:30
  7. Mijosoft

    Die dude krijgt nu dus ontzettend veel respect, omdat ie een bugje heeft herontdekt. Het is niet echt bepaald nieuw, en bestaat al jaren... zonder al dat Live gebeuren kon het ook al, alleen faalde proxomitron er in (gewoon zelf een cookiefak0r met IP-spoof bouwen...).

    wo 05-07-2006 om 17:42
  8. Simmie

    Quote: rubbeke

    WINDOWS LIVE HOTMAIL EN MESSENGER ZUIGE KOMPLEET !!!!!!

    NIKS DAN PROBLEME !!!




    Als je er mee zit te klooien, dan heb je niks dan problemen Ik heb namelijk nog nooit een probleem tegen gekomen zonder dat ik er mee aan het klooien ben.

    wo 05-07-2006 om 18:36
  9. Gabertjuh

    wow een bug niet blij hopelijk gaat ie er snel uit

    wo 05-07-2006 om 18:59
  10. Xaliom

    Quote: simmie

    [..]

    Als je er mee zit te klooien, dan heb je niks dan problemen Ik heb namelijk nog nooit een probleem tegen gekomen zonder dat ik er mee aan het klooien ben.


    Wat zou ik er mee zitten te klooien .... Misschien heb ik wat overdreven maar ik heb bij WLM best wel vaak die vervelende 80004005 foutmelding ... ik zou ni weten wat ik volgens jou dan zit te klooien ik start mn pc gewoon op wil me aanmelden en daar heb je de foutmelding ... nja


    Open up and say \'aaaaaahhh\'!

    wo 05-07-2006 om 19:36
  11. Iisys

    Bewijst maar weer eens dat ze wat meer \'burgers\' moeten gaan inhuren


    In the end, everything we do is just everything we\'ve done.




    RUN, here comes my razzia.
    wo 05-07-2006 om 20:14
  12. Planepix

    Ben ik scheef of is dit geen bug van hotmail maar van de browser (ik gok het op IE :\') van die gast, die de cookies aan het verkeerde domein mee geeft.

    Er staat \'aparte pagina\', die via een link geopend wordt\' dus xss klopt ook niet, want dan zit de \'aparte pagina\' in hotmail zelf, via een bug.

    wo 05-07-2006 om 21:05
  13. Beertjesosweet

    Goed dat ie het meldde, voor je het weet loopt et totaal mis

    wo 05-07-2006 om 22:12
  14. Rene

    Quote: planepix

    Ben ik scheef of is dit geen bug van hotmail maar van de browser (ik gok het op IE :\') van die gast, die de cookies aan het verkeerde domein mee geeft.

    Er staat \'aparte pagina\', die via een link geopend wordt\' dus xss klopt ook niet, want dan zit de \'aparte pagina\' in hotmail zelf, via een bug.


    In FF Werkt hij hier niet, of ligt het aan mij :\')

    wo 05-07-2006 om 22:42
  15. Stijn

    Take that, m$ :\')


    1 + 2 = 3!
    do 06-07-2006 om 08:14