05/07/2006 00:01

Nederlandse jongen (16) ontdekt lek in Live-dienst


Een 16 jarige, Nederlandse jongen heeft een lek gevonden in de populaire e-mail dienst Hotmail. Deze bug kan gebruikt worden in samenwerking met Windows Live Messenger. Met deze fout is het mogelijk om iemand\'s wachtwoord te achterhalen, en zo op deze manier een account te stelen. De jongen die de fout heeft gevonden (Adriaan Graas) heeft Microsoft op de hoogte gesteld, en heeft daarbij aangegeven het lek bekend te maken binnen enkele dagen.

Hij kreeg hierna geen respons van Microsoft. Daarop heeft hij besloten om de bug bekend te maken na 5 dagen. Microsoft heeft laten weten dat ze druk bezig zijn de bug te fixen.

Onze waarschuwing is dan ook, klik niet op links die je niet kent, en vooral niet van vreemde personen!

Zie ook de tips van MastaLine.

Meer informatie (Engels)
Door Kecin In Instant messaging Bron Tweakers.net, Adriaan Graas

Reacties (104)

Reageren
  1. Simmie

    Ja, we begrijpen je. Maar stoppen met msn? JAMAIS!
    Allé, ik dan hé.

    wo 12-07-2006 om 12:03
  2. Xaliom

    Quote: simmie

    Ja, we begrijpen je. Maar stoppen met msn? JAMAIS!
    Allé, ik dan hé.


    Ik ook niet hoor !! Ik zou toch ook niet kunnen stoppe met msn Al mijn sociale contacten weg Ik zou het ni kunnen


    Open up and say \'aaaaaahhh\'!

    wo 12-07-2006 om 15:05
  3. Peter91

    Quote: rubbeke

    [..]

    Ik ook niet hoor !! Ik zou toch ook niet kunnen stoppe met msn Al mijn sociale contacten weg Ik zou het ni kunnen
    Idd, dan heb je anders weer van die hoge telefoon rekeningen


    Whoop
    do 13-07-2006 om 09:11
  4. Vreemdegast

    ACH jaa miss heb ik nie goed opgelet maar is het al bekend waar \'t ligt?(HET/DE lek/bug)

    do 13-07-2006 om 12:15
  5. Khas15

    wat een noob joh, heeft net wat ontdekt en meteen een site bouwen -.- dat vind ik zwak...

    vr 14-07-2006 om 12:45
  6. Jeroentjebax

    ja boeiend bij msn 7 kon het al je moet er alleen verstand van hebben lijk mijn ( ik ken het in niet lol ) greetzz jeroentjaaaah

    vr 14-07-2006 om 21:18
  7. Bruinsma

    Hallo ik moet wel 6 keer per dag me wachtwoord veranderen, heeft dat hier mee te maken, en zo ja hoe los ik dat op?

    Met vriendelijke groet,

    Rene B

    za 15-07-2006 om 10:44
  8. Kajvdh

    Wilde nu is stoppe me da gezaag

    ten eerste: een foutje kan gebeuren

    ten tweede: inderdaad microsoft heef laat gereageert maar ja daar kan je nu niets meer aan doen!


    iedereen kan is een foutje maken he.
    is er hierbij dan het gezaag afgehandelt??

    Volgend bericht ( Zaterdag 15-07-2006 om 15:53 ) :
    Wilde nu is stoppe me da gezaag

    ten eerste: een foutje kan gebeuren

    ten tweede: inderdaad microsoft heef laat gereageert maar ja daar kan je nu niets meer aan doen!


    iedereen kan is een foutje maken he.
    is er hierbij dan het gezaag afgehandelt??

    za 15-07-2006 om 15:53
  9. Sophian

    ow das best goed dat die het heeft gemeld en niet gebruikte om mensen te hacken

    za 15-07-2006 om 15:59
  10. Xaliom

    Jaja
    Het was een lieve jongen ...


    Open up and say \'aaaaaahhh\'!

    za 15-07-2006 om 22:27
  11. Maartn

    Quote: stefluyten2

    Tip : blijf op msn 7.5 tot hij niet meer werkt en chat niet met vreemde


    7.0 is de hoogste versie die nog op windows 98 werkt dus die zal het waarschijnlijk (hopelijk) wel blijven doen